JÁTÉKRA FEL!

Csordás Krisztina: Háromfejű sárkány -fogócska

  1. A játék neve, címe: Háromfejű sárkány -fogócska
  2. A játék pedagógiai célja: Csapatmunka, összedolgozás fejlesztése
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya:
  17. A játék menete, játékszabályok: Kerettörténet: a gyerekek egy olyan falu lakói, amit egy háromfejű sárkány megtámadott. A sárkány a barlangjába (kijelölünk egy padot) viszi az elrabolt falulakókat. Kiválasztunk 3 önként jelentkezőt, akik a sárkány 3 fejét jelképezik. Mivel a háromfejű sárkánynak 1 teste van, ezért a 3 gyereknek együtt kell mozognia kézen fogva. A játék sípszóra indul, és sípszóra megáll. 1. Első körben akit a sárkány elkap, az a sárkány barlangjába megy: kiül oldalra a padra. 2. Következő körben a falu lakói „levághatják a sárkány fejét” úgy, hogy ha a kézfogást elszakítják. Aki ezt megkísérli, azt könnyen elkaphatja a sárkány. Ha sikerül, elszakad a kézfogás, amelyik „fejet” levágták, az a játékos leül a padra, és már csak kétfejű a sárkány. Ha a megmaradt kézfogást is elszakítják, akkor a falu győzött, a sárkány elpusztult. 3. Következő körben már két sárkány támadja meg a falut: két darab háromfejű sárkány (lehet fiú sárkány: csak 3 fiú, lehet lány sárkány: csak 3 lány, és lehet olyan sárkány is, ahol a 3 gyerek vegyesen fiú és lány). Kijelöljük, hogy a sárkányoknak hol van a barlangjuk (pl.: 1-1 pad), az elkapott gyerekeknek annak a sárkánynak a padjára kell ülni, amelyik elkapta. Az a sárkány nyer, amelyik több embert kap el.
  18. A játék lezárása: Egy játékmenetnek akkor van vége, ha a sárkány mindenkit elkap, vagy, ha „levágják a sárkány fejét”, és így legyőzik.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás:
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A csoport nagysága szerint lehet növelni a sárkányok számát.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Csordás Krisztina