JÁTÉKRA FEL!

Neuburger Éva: „Répahúzós”

  1. A játék neve, címe: „Répahúzós”
  2. A játék pedagógiai célja: Energiaszint emelése, jó hangulat teremtése, együttműködés, egymásra figyelés.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Elegendő hely megteremtése a „répák” kihúzásához. Mindig csak egy répát húzunk! A bokát kell megfogni és nem a nadrágot vagy cipőt lehúzni!
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: –
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: játéktér kiürítése, ha előtte voltak pl. székek
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ünnepi répatorta sütése (bármilyen alkalom, ami éppen aktuális), vagy őszi betakarítás
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Képzeljétek el, hogy holnap lesz a szülinapom és répatortát szeretnék sütni. Ehhez viszont szép, érett répákra van szükségem. Ti lesztek az én répácskáim…viszont Ti nem szeretnétek elhagyni sem a földet, sem egymást azért, hogy a sütőben végezzétek 🙂
  17. A játék menete, játékszabályok: Kérlek feküdjetek hassal a földre úgy hogy megtartjátok a kört és jó erősen fogjátok meg egymás kezét. A fejetek a kör belseje felé nézzen. Vigyázzatok egymásra, főleg a mellettetek fekvőre – jól fogd a kezét! Szóval Ti vagytok a szép répák, nézzük melyikőtök ért már meg? (Körbe sétálok, s nézegetem melyiket húzzam ki…szép lassan sétálok, néha lehajolok, de aztán meggondolom magam, tovább sétálok – egyre jobban izgulnak) Aztán egyszer csak megfogom az egyiket a bokájánál fogva és kihúzom. A mellette lévők próbálják visszatartani. A kihúzott répával folytatom az utamat, és most már együtt vadászunk újabb áldozatra… Ha sok erőlködés után sem sikerül valakit kihúzni, akkor ő visszatérhet, s mással próbálkozunk. Végül kettő marad… vagy ők a nyertesek, vagy a csapat két részre oszlik s egy-egy társukat megfogva megpróbálják széthúzni az utolsó kettőt is, vagy egyet fognak s a másik próbálja megmenteni (vagy elengedi, hogy ő legyen a nyertes)…
  18. A játék lezárása: Megtapsoljuk a legerősebb répát/répákat, s közlöm, hogy a többiekből répatorta lesz…
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék nagyon izgalmas és testileg-lelkileg kifárasztja az embert. Ha jól csinálják, hihetetlen adrenalin szabadul el. Érdemes utána inni egy kicsit és leülve beszélgetni róla. Senkinek nem fájdult meg semmije? Milyen érzés volt, amikor Téged/társadat húzták éppen? Melyik volt jobb? – répának lenni vagy répára vadászni?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Más kerettörténetek. Pl hajótöröttek, a vízben egymáshoz kapaszkodnak miközben a Cracken le akarja húzni egyesével őket a mélybe…
  21. A játékvezető speciális feladatai: Felhívni a figyelmet, hogy vigyázzanak egymásra. Úgy fogják egymás kezét, hogy ne okozzanak fájdalmat. Fontos, hogy a bokát fogják, és ne a nadrágot vagy cipőt, mert az könnyen lecsúszik.
  22. Egyéb/megjegyzés: Szoknyában nem igazán lehet játszani és felnőtteknél előfordulhat, hogy nem szeretnének a földre lefeküdni. – Ezeket előre fel kell mérni, nem minden csoportban játszható. Csak beltérben játszható, ahol tiszta a padló.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Neuburger Éva