JÁTÉKRA FEL!

Szegedi Veronika: Szín-Társas Játék

  1. A játék neve, címe: Szín-Társas Játék
  2. A játék pedagógiai célja: Alap színek felismerése, megnevezése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Tanuló asztalok összetolása, a játékban résztvevő tanulók biztonságos elhelyezkedése az asztalok körül.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Színekből álló pálya, amin feltüntettem a rajt, cél, mezőt, színes kocka.
  12. Technikai igény: Tanulóasztalok összetolva
  13. Az előkészítés feladatai: Karton papírra ráragasztani a színekből álló játék mezőket, filctollal felrajzoltam a rajt és a cél mezőt, vonalat húztam, hogy egyértelmű legyen a kisdiákok részére. Elkészítettem a színeket tartalmazó dobókockát is. A játékban a bábuk szerepét, kedvenc kis játékuk, nyuszi, autó képviseli.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Első osztályos középsúlyos értelmileg akadályozott tanulók vesznek részt a játékban, ők még nem tudtak nekem segíteni, de nagyon szívesen és örömmel vettek részt a játékban.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A tanórák végén, levezetésnek, lazításnak szoktam alkalmazni ezt a fajta játékot. Amikor már figyelmük lankad, nem tudnak az adott feladatra koncentrálni, akkor kezdeményezem a játékot. Akinek van kedve részt vesz benne, a 8 fős osztályban.
  17. A játék menete, játékszabályok: Felsorakoznak a bábuikkal a rajt mezőnél. A három játékos egymás után dob, amilyen színt lát a kocka tetején, megnevezi a színt és oda lép a bábuval. A nyertes az lesz, aki a leghamarabb jut el a cél mezőig.
  18. A játék lezárása: A nyertes az lesz aki a leghamarabb éri el bábujával a cél mezőt.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A nyertest mindig tapssal, öleléssel jutalmazzuk.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Később lehet nehezíteni, hogy megszámozom a játék mezőket, hogy számfogalmuk is fejlődjön.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Mivel speciális, eltérő értelmi képességű tanulók vesznek részt a játékban, fontos feladatom az egyéni segítségnyújtás. Ha nem sikerül felismernie, megneveznie az adott színt, segíteni neki, biztatni, példákkal rávezetni a megoldásra. Mivel a középsúlyos értelmileg akadályozott tanulóink kudarctűrő képessége alacsony, mindig törekednem kell játékvezetőként az egyszerű szabályok betartására, várjuk meg míg a társunk dob-lép a bábuval. Segítem őket hogy ki-ki után következik.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék során észrevétlenül fejlődik figyelmük, szabály tudatuk, megismerik az alapszíneket, együtt játszanak az osztálytársukkal, közösségformáló, koncentráló képességük, feladattudatuk, megtanulnak várakozni, egymás után dobnak, kire ki után kerül sor.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Szegedi Veronika