JÁTÉKRA FEL!

Kiskós Kitti: Gyümölcscentirfuga

  1. A játék neve, címe: Gyümölcscentirfuga
  2. A játék pedagógiai célja: Társas kapcsolatok, figyelem, koncentráció, reakciógyorsaság
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelmeztetni kell a tanulókat arra, hogy a helyváltoztatás közben vigyázzanak egymásra.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: –
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: –
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekeket hármas csoportokba soroljuk és felállítjuk őket. Kettő gyerek egymással szembe áll, kezüket magastartásba összeérintik, ők lesznek a cseresznyék. Egy gyerek pedig a kezek alá áll, ő lesz az alma. Megadhatjuk a gyerekeknek azt a szabadságot is, hogy azzal alkossanak egy gyümölcskosarat akivel szeretnének
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekeknek elmeséljük, hogy most egy gyümölcskosarat alkotnak, amibe 2 cseresznye és egy alma van. Ezek a gyümölcsök változtatják a helyüket a játék során. Ha jön egy gyümölcscentrifuga, akkor minden gyümölcsöt bedarál.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék létszáma minimum 13 fő (hármasával tudjanak csoportot alakítani és mindig maradjon tanuló) A mindig szabadon lévő játékos a játékvezető. Ő 3 mondatot mondhat a társainak(mindig egyiket mondhatja csak): • Cseresznyék keresnek almát. • Almák keresnek cseresznyét. • Gyümölcscentrifuga. Ha cseresznyék keresnek almát, akkor anélkül, hogy a tanulók szétválnak (kézfogással) keresniük kell egy másik almát. Ebben az esetben az almáknak a helyükön kell maradni. Ha almák keresnek cseresznyét, akkor a cseresznyék maradnak a helyükön és az almáknak kell új cseresznyét keresni, hogy gyümölcskosarat alkossanak. Gyümölcscentrifuga esetén pedig minden gyümölcsnek más társakat kell keresni, hogy új kosaruk legyen. A játékvezetőnek mindig az a célja, hogy tudjon csatlakozni valamelyik gyümölcskosárhoz. Akinek nem lesz kosara, az a játékos lesz az új játékvezető. A játék elején próbajátékot játszunk, hogy a tanulók megértsék a játékot.
  18. A játék lezárása: 7-8 játékvezető után érdemes a játékot variálni, továbbfejleszteni, hogy a gyerekeknek ne legyen unalmas.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén meg tudjuk kérdezni, hogy melyik gyerek hány alkalommal volt játékvezető, ki az, aki egyszer se, hogy érezték magukat a játék során, könnyen találtak-e maguknak újabb társakat arra, hogy kosarat tudjanak alkotni.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet a gyümölcskosarakat guggolásból indítani vagy meghatározni, hogy egyes gyümölcsök hogyan mozoghatnak. (pl szökdeléssel, hátra fele futással.)
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell arra, hogy a gyümölcskosarak ne kerüljenek túl közel egymáshoz illetve arra, hogy ha esetenként két játékos közel egy időben érkezik meg az új „helyére”. El kell tudni döntenie, hogy ki lesz új játékvezető.
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kiskós Kitti