JÁTÉKRA FEL!

Szerb Marianna: Sánta róka

  1. A játék neve, címe: Sánta róka
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők fejlesztése az együttműködés terén. Kötetlen együtt játszás, szórakozás.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: : A játékkör felrajzolásához szükséges eszköz.
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai eszközre.
  13. Az előkészítés feladatai: Helyszín kiválasztása, játszókör feltüntetése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt közösen választjuk ki a helyszínt és jelöljük/rajzoljuk fel a kört.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék ismertetése, kerettörténet előadása.
  17. A játék menete, játékszabályok: Az egyik játékos lesz a sánta róka, a többi a nyúl. Kijelölünk egy jó nagy kört. Ha teremben játszunk, krétával, ha szabadban, akkor pl. egy ággal. A sánta róka a körben áll. A nyulak a szélén guggolnak, s csúfolódva hívják: Sánta róka, gyere ki! Jobb dolgod lesz ideki! A sánta róka nekiiramodik, s igyekszik elfogni a nyulakat. Azonban a körön kívül csak fél lábon futhat, ugorhat. A nyulak pedig guggolva, békaügetésben vagy négykézláb menekülhetnek. Amelyik nyulat megérintette, azt a körbe viszi. Ha két nyúl megfogja egymás kezét, és párban ugrálnak, nem lehet őket megfogni. Ha elengedik, vagy valakinek nem jutott pár, szabad a vadászat. Addig játsszuk, míg minden nyulat el nem fogott a sánta róka. Ekkor új rókát sorsolunk, s kezdődhet elölről a játék. A játék előtt elmondom a játékszabályokat. A játékosok a helyükre állnak, s indítom a játékot.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha nem marad elfogható résztvevő a játékban.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, megköszönöm a részvételt, megkérdezem, hogy hogyan érezték magukat, milyen tapasztalatokat szereztek, mit tanultak belőle.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Mivel ez egy fogócska, így több fogó kijelölésével nehezíthető a játék. Másik lehetőség, hogy az elsők között elkapottak (1-2 fő) is fogókká válhatnak.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelni kell a játékosok fizikai és lelki biztonságára.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szerb Marianna