JÁTÉKRA FEL!

Csepregi Tamás: Szökevény papucsok

  1. A játék neve, címe: Szökevény papucsok
  2. A játék pedagógiai célja: Közösségépítés, lojalitás, gyors felfogóképesség javítása.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Ne tedd ki a lábad, nagyobb ívben kerülj!
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Síp
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Párválasztás, köralakítás, fogó-egér választás, sípszóra oldalváltás /ne maradjon senki ülve a játék során/
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Szívesen vesznek részt a játékban, akár próba szinten is. Esetleg, Te most csak ülj, aztán ha kedvet kapsz, futás! Ezt közölni kell a papucspárral is, mindenképpen ő fut.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Képzeljétek! Lámpaoltás után, az ágy előtt hagyott papucsok elkószálnak, kergetőznek! Aztán amikor megijednek/mert esetleg valaki felkel éjszaka, sípszó jelezheti, ha túl sokáig tart a fogó/, hirtelen betársulnak egy másik papucspár mellé! Igen ám, de egy ágy előtt, csak egy pár papucs maradhat, a másik szélen ülő/esetleg fekvő, de hideg volt a teremben/ papucsnak másik párt kell keresnie magának. Fel kell pattannia és futás! A fogó akárhányszor átadható, oda-vissza.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek körben párban ülnek, kellően nagy teret hagyva a futóknak. Két kergetőző papucs kerül kiválasztásra, egér és fogó. A két papucs kergeti egymást, az egér bármikor betársulhat az egyik ülő pár mellé, de ekkor a másik szélen ülő lesz a menekülő. A fogó akárhányszor átadható. Hogy senki ne maradjon a játék során ülve, a leülést és a kiválasztott oldalt is befolyásolni lehet, síppal, bekiáltott, megváltoztatott szabállyal.
  18. A játék lezárása: A játék bemelegítő, inkább lezáró játék, ezért a csengő szabályoz, Rendben van, a papucsok nem buktak le, ügyesek voltatok!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az esetleges mellőzöttség felderítése, javaslat a javításra.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A helyzetek variálhatóak, ülni, feküdni, bordásfalon lógni /sonka/.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Balesetvédelem, a játék befolyásolása, szervezési feladatok.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Csepregi Tamás