JÁTÉKRA FEL!

Kapocska Csilla: Kapd el a labdát

  1. A játék neve, címe: Kapd el a labdát
  2. A játék pedagógiai célja: A játékban résztvevő gyerekek ismerkedjenek meg egymással, tudják saját és társaik nevét és jelét, gyakorolják a jobb és bal irányokat a térben való tájékozódást.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a gyerekek figyelmét, hogy a labda dobásánál vigyázzanak egymásra.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: -5,5+,7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: : gumilabda, matrica
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre, de kényelmesebben játszható, ha van egy szőnyeg, vagy székek ahová a játékosok kényelmesen le tudnak ülni
  13. Az előkészítés feladatai: A csoportszoba vagy helyszín átrendezése, hogy ott körben ülve, biztonságosan tudjunk játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt közös foglalkozáson a játékosok készíthetnek maguknak nyakba akasztható táblácskát amin a jelük szerepel, többféle technikával is elkészíthetők zsírkrétával, színes ceruzával, festéssel, ragasztással. A megfelelő méret, és elhelyezkedés nagyon fontos a láthatóság miatt. Ez a feladat a játékon kívül plusz időt igényel.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt minden játékos mutatkozzon be és mondja meg a jelét, ezt többször elismételjük, hogy jobban meg tudják jegyezni egymás nevét és jelét. Bal kezünket a szívünkre tesszük – irányok beazonosítása – mindenkinek ragasztok rá egy szivecskés matricát.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben ülnek én is csatlakozom hozzájuk egy labdával a kezemben. Akinek dobom a labdát megmondja a nevét és a jelét, ha ezt helyesen megtette akkor ő dobja a labdát az általa kiválasztott játékosnak, csak olyan játékost lehet választani akinek még nem dobták a labdát, ezt addig folytatjuk amíg mindenkire sor kerül. A következő kör ugyan így zajlik, csak most már a dobónak mondani kell, hogy a nevét vagy a jelét mondja akinek dobja a labdát, a játékot én kezdem. Ha már mindenki sorra került egy újabb játékban a tőled balra ülő nevét vagy jelét kell megmondani (matricás kéz felőli szomszéd).
  18. A játék lezárása: Ha látom, hogy fáradnak a gyerekek, vagy nem elég motíváltak, nem köti le őket a játék, befejezzük.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: : A játék egész időtartam alatt folyamatosan dicsérem a játékosokat hiszen ez motiválja és buzdítja őket. A játék végén megkérdezem tőlük, hogy tetszett e nekik ez a játék, játsszuk e máskor is. Mi az ami esetleg nem tetszett. Jól érezték e magukat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet váltogatni az irányokat, teljes nevet mondani, esetleg teljes bemutatkozást kérni lakcímmel együtt, ha mindenki kapott labdát akkor helyet cserélnek, helyet változtatnak, a labdát kiscsoportos gyerek esetében lehet gurítani is, választhatunk a játékosok közül egy játékvezetőt aki a kör közepén helyezkedik el innen dobja a labdát, ha valaki nem tud megfelelően válaszolni az adott feladatra, (neve, jele, lakcíme,szomszédja neve, jele) akkor helyet cserélnek. Ha jól begyakorolták a játékot a dobó is mondhatja annak a gyereknek a nevét vagy jelét, akinek dobja a labdát.
  21. A játékvezető speciális feladatai: : A szabályokat fokozatosan ismertetem meg a játékosokkal, először csak egy utasítást mondok, többször is gyakoroljuk, hogy biztos, hogy mindenki tudja, értse, hogy mi a feladat. Folyamatosan figyelek a játékosok fizikai és lelki biztonságára. A szabályokat fokozatosan ismertetem meg a játékosokkal, először csak egy utasítást mondok, többször is gyakoroljuk, hogy biztos, hogy mindenki tudja, értse, hogy mi a feladat. Folyamatosan figyelek a játékosok fizikai és lelki biztonságára.
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalatom szerint a gyerekek szeretik ezt a játékot örömmel és lelkesen játszák.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kapocska Csilla