JÁTÉKRA FEL!

Huszár Ágnes: Álommanó

  1. A játék neve, címe: Álommanó
  2. A játék pedagógiai célja: Ügyességi játék
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játék biztonsági kockázata alacsony, de mint minden játéknál, itt is fontos, hogy a játékosok figyeljenek egymásra.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Két darab apró „varázstárgy” (pl. gyűrű, szív)
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Rendezzék el a helyszínt, hogy körbe tudjanak állni vagy ülni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékosok segíthetnek a helyszín elrendezésében.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Keretmese: Él az erdőben egy manó, aki elaltatja azokat, akikre rákacsint. Nyomozó Nyuszi és az erdő lakói megpróbálják minél hamarabb leleplezni őt.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körbeállnak vagy ülnek úgy, hogy mindenki jól láthassa a másikat, és a kezüket a hátuk mögé teszik. A játékvezető körbesétál, megérinti mindenki kezét, s közben kijelöli az Álommanót (a gyűrűt adja a kezébe) és Nyomozó Nyuszit (a varázsszivet adja a kezébe). A játék kezdésekor mindenki igyekszik úgy tartania kezét, hogy ne lehessen észrevenni nála van-e valamelyik varázstárgy. Akire az Álommanó rákacsint, az elszámol magában háromig, majd jelzi a többieknek, hogy elaludt és lehajtja a fejét. Nyomozó Nyuszi feladata, hogy leleplezze az Álommanót, mielőtt még őt is elaltatná.
  18. A játék lezárása: Választható többféle lezárás. – Ha Nyomozó Nyuszi is elaludt, győz az Álommanó. – Ha Nyomozó Nyuszi is jelzi, hogy elaludt, az erdő lakói még leleplezhetik az Álommanót.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret után megbeszélhetjük, mi könnyítette vagy nehezítette a játék menetét.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Játszhatják a játékot úgy is, hogy közben mozognak a térben (aki elalszik, megáll, lehajtja a fejét).
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ha a játékosok mozognak a térben, ügyelni kell, hogy megfelelő helyszínt biztosítsunk.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek szívesen vettek részt a játékban.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://drive.google.com/folderview?id=0Bxk6eu3skhjdRzdPRUZabXRxSG8&usp=sharing
  24. A Játékot lejegyezte: Huszár Ágnes