JÁTÉKRA FEL!

Horváthné Kemény Tünde: Szókirály

  1. A játék neve, címe: Szókirály
  2. A játék pedagógiai célja: német szavak óra eleji ismétlése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: a játékosok egymás testi épségére figyeljenek, amikor a megszerzendő csipeszekre csapnak (fej, kezek)
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 24 csipesz, szókártyák (az adott lecke szavaival – kétnyelvű), doboz
  12. Technikai igény: 2 iskolai pad összetolva
  13. Az előkészítés feladatai: szókártyák írása az adott német lecke szavait felhasználva (egyik oldalon a magyar, másikon a német jelentéssel), kellékek előkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: padok elrendezése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: játék szabályainak ismertetése
  17. A játék menete, játékszabályok: a 8 tanuló a padok 4 oldalára áll párban. A párok számára a padon 6-6 csipesz található. A játék célja ezeknek a csipeszeknek a megszerzése. Kezdés: kő-papír- olló játékkal. Aki nyer, az bal kézzel felveheti az egyik csipeszt, a másik játékos – szintén bal kézzel – ezt megakadályozhatja úgy, hogy előbb teszi rá a csipeszre a kezét, mint az, aki nyert. Csak a nyertes veheti fel a csipeszt. A megszerzett csipeszeket a ruhájukra tűzhetik a játékosok, de csak akkor tarthatják meg és nyerhetik el valódi rangjaikat, ha a csipeszek számával megegyező számú szókártyát húznak és azok jelentését helyesen el tudják mondani. Ha a kártyát német nyelvű felirattal húzta, értelemszerűen a szó magyar jelentését kell mondania. Ha a magyar nyelvű feliratot húzta a játékos, akkor a német jelentést kell mondani. (Önellenőrzés van, tehát a lap megfordításával mindenki saját magát ellenőrzi.) Ha nem tudja valaki a szó jelentését, akkor vissza kell raknia a már megszerzett csipeszt, így rangot veszít. Ezért, ezekért a csipeszekért újra lehet játszani. 1 csipesz megszerzésekor Szóország bárója/bárónője, 2 csipesznél grófja/grófnője, 3 csipesz esetén hercege/hercegnője, 4 csipesznél királya/királynője, 5 csipesz megszerzésekor császára/császárnője lehet a játékos.
  18. A játék lezárása: a játéknak akkor van vége, ha minden csipesz elfogyott a párok elől, tehát minden kihúzott szó jelentését tudták a játékosok.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Aki legalább 3 csipeszt szerzett és elsőre tudta a szókártya jelentését piros pontot kaphat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az a két játékos, aki a legnagyobb rangot szerezte meg, játszhat a Szóország abszolút császára címért.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék elején a Kő-papír-olló szabályainak betartására figyelni.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékot szeretik a gyerekek, annak ellenére, hogy több részből áll össze.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Horváthné Kemény Tünde