JÁTÉKRA FEL!

Joó Dániel: Ritmuslánc

  1. A játék neve, címe: Ritmuslánc
  2. A játék pedagógiai célja: Memóriafejlesztés, együttműködés
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játék nem igényel biztonsági intézkedéseket.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: A játék nem igényel semmilyen kelléket.
  12. Technikai igény: A játék nem igényel technikát.
  13. Az előkészítés feladatai: Jegyzet, készítése, amely tartalmazza a játék során előforduló valamennyi ritmusképletet
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékvezető a játék megkezdése előtt elmondja a játékosoknak, mire számíthatnak a játék során.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék elején a játékosok bemutatkoznak egymásnak. A játékvezetővel közösen megállapodnak a játékban használt megszólításokról, becenevekről.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok félkört alkotnak, A játékvezető a félkör szélén helyezkedik el. A játékosok a játékvezető által bemutatott ritmusképleteket hangoztatják a játékvezető által meghatározott formában. Minden játékos egy – egy szem a ritmusláncban. A ritmusláncnak nem szabad megszakadnia. A ritmusképleteken annak ismétlésénél változtatni semmit nem lehet. Ha egy játékosnak, nem sikerül első alkalomra befogadni , ill. továbbadni , a játékvezető kétszer megmutatja . Ha a játékosnak harmadik alkalommal sem sikerül befogadnia, továbbadnia, kiesik a játékból. A játék hat szakaszra oszlik. 1. csak tapsolva, 2., taps, mérőütéssel kísérve, 3,. taps combpacskolással kombinálva, 4,. páratlan metrumú ritmusképlet csak tapsolva, 5., páratlan metrumú ritmusképlet mérőütéssel kísérve, 6., páratlan metrumú ritmusképlet combpacskolással kombinálva.
  18. A játék lezárása: A játékosok a játékban szereplő valamennyi ritmusképletet hangoztatják a játékvezető irányítása mellett.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékvezető megdícséri a játékosokat. Megkérdezi, hogyan érezték magukat játék közben, melyik szakasz tetszett, melyik szakasz jelentett problémát.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékosok kört alkotnak. A játékvezető a játékosok között , a körben helyezedik el. A játék négy szakaszra oszlik. 1. A játékvezető jobb oldalán álló játékos folytatja, és adja tovább a ritmusláncot. 2. Megbeszélt jelre a játékvezető bal oldalán álló játékos folytatja és adja tovább a ritmusláncot. 3. Megbeszélt jelre a játékvezető jobb oldalán álló játékos folytatja és adja tovább a ritmusláncot. 4.A ritmusláncot az a játékos folytatja és adja tovább, akinek nevét a játékvezető mondja.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezetőnek nincsennek speciális feladatai.
  22. Egyéb/megjegyzés: ———————————————————————————————————————————————————————
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Joó Dániel