JÁTÉKRA FEL!

Őrsiné Oláh Erika: Japán foci

  1. A játék neve, címe: Japán foci
  2. A játék pedagógiai célja: Szórakoztatás, csapatépítés, koncentráció erősítése.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A labdát a földön kell tartani, megfelelő talaj szükséges esetleges elesésre gondolva.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: 1 labda
  12. Technikai igény: Nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: Hagyományos elrendezésű osztályteremben székek, asztalok átrendezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek megkérhetők a terem átrendezésére.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékszabály ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: Kört alkotunk, vállszélességnél kicsit nagyobb terpeszállásban.Mindkét lábunk összeér a mellettünk álló lábával.Előre hajolva kezünket összekulcsoljuk magunk előtt, a talajtól néhány cm-re. A labda valamelyik játékos előtt van. Ezt a labdát kell összekulcsolt kézzel átütni a másik lába között, betartva a következő szabályokat: – csak a talajon gurulhat a labda – csak összekulcsolt kézzel szabad ütni és védeni – a lábaknak mozdulatlannak kell lenni – akinek a lába között átgurul a labda, az kiesik a játékból – a labdát csak akkor lehet megfogni, ha elgurul, vagy levegőbe kerül – aki kiesik, az labdaszedővé válik
  18. A játék lezárása: Az utolsó 3 játékos a győztes, mivel a mellettük levő játékosnak nem lehet labdát ütni. Megköszöntem, hogy velem játszottak.( Nagyon örültek a játéknak,szívesen játszanak máskor is.)
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Hogyan éreztétek magatokat? Mit tanultatok a játékból?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Fizikai nehezítés: először jobb kéz, majd cserével bal kéz kivonása a játékból. Nagyon hosszúra nem érdemes nyújtani a játékidőt, mert a gyerekek egy része győzelemre játszik.(Csoportom fele testnevelés tagozatos volt.)
  21. A játékvezető speciális feladatai: Nincs.
  22. Egyéb/megjegyzés: A csoport év eleje óta van együtt. Az volt a célom, hogy jobban összekovácsolódjanak, szívesebben dolgozzanak együtt, figyeljenek egymásra. Több játékot is kipróbáltunk.Kedvenc volt a Ments meg, január! is.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Őrsiné Oláh Erika,