JÁTÉKRA FEL!

Szalma Mária: Húsvéti Nyusziles

  1. A játék neve, címe: Húsvéti Nyusziles
  2. A játék pedagógiai célja: Ügyesség fejlesztése, koncentrálóképesség fejlesztése, gyors reagálóképesség fejlesztése
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Kértem a résztvevőket, hogy kényelmes cipőben érkezzenek. Felhívtam a figyelmet arra, hogy a nyakukban fonálon egy medál lóg, bele ne akadjanak, ne szoruljon a nyakukra.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Kosár, nyuszi alakú plüss, az eredményjelző táblához (festő)állvány, 1 db papír, 1 db négyzet alakú és 1 db kör alakú papíron erdő rajz. Tojás alakúra kivágott papír pontgyűjtő. 16 db állatokat ábrázoló korong, 2-2 db minden állatból. Pl. oroszlán, víziló, krokodil, kacsa, elefánt, malac, bárány, boci. (Mind a kettő csapatba jut fajtánként egy-egy állatka.)
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: Elkészíteni a játékhoz szükséges kellékeket. (Rajzolás, kivágás, színezés.) Ezek a kellékek később több játékhoz is felhasználhatóak lesznek. A helyszínen előkészülni: A játékszabály ismertetése közben elővenni az addig letakart, nyuszi alakú plüsst tartalmazó kosarat. Megfordítani az addig nem látható eredményjelző táblát.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A csapattag választó állatokat jelölő korongokat el lehetne készíttetni a gyerekekkel.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék a Húsvét témakörében zajlott. Beszélgettünk a húsvétról, húsvéti szokásokról. elmondtak a gyerekek közösen egy locsolóverset. Elkészítettünk egy húsvéti képeslapot. Utána átmentünk egy másik terembe, és elmondtam nekik, hogy egy húsvéti, nyusziváró, Nyusziles című játékot fogunk játszani. Alakítsunk két csapatot. Minden csapatba 8-8 fő kerüljön. A bal oldali csapat lesz a Négyszögletű erdő csapata, a jobb oldalamon álló csapat lesz a Kerek erdő csapata. Mindenki válasszon magának egy állatot ábrázoló korongot, 1 erdőben egyféle állatka csak egy lehet. Akasszátok a nyakatokba az állatkát ábrázoló korongot.
  17. A játék menete, játékszabályok: Cím: Húsvéti nyusziles Képzeljétek el, hogy a Húsvéti Nyuszi ajándékot hoz a 2 erdő lakóinak. Ám egyszerre csak egy ajándékot bír el, és egy fajta állatnak tud hozni valamit. Ha a krokodilnak hoz ajándékot, akkor csak egy krokodil kap belőle, ha például a bocinak, akkor csak egy boci. A két erdő lakóinak az a feladata, hogy ha meghallja, hogy annak az állatkának hozott ajándékot a nyuszi, akinek a képe az ő nyakában van, akkor futnia kell a középen lévő kosárhoz, és kikapnia belőle a nyuszit. Amelyik erdő állatkája ér oda hamarabb, annak a csapata kapja a nyuszitól az ajándékot. Ezt a táblán egy piros tojással meg is mutatom. Pl. Ajándékot hozott a Nyuszi a …. malackának! (Mind a kettő malacka fut, és próbálja elcsípni a Húsvéti Nyuszit.) Ajándékot hozott a Nyuszi a vízilónak! Néhány kör után: Most figyeljetek, mert egyszerre kettő állatnak is hozhat ajándékot a Nyuszi. Ha a saját csapattagoddal együtt futsz, és ő kapja el hamarabb, akkor ti nyertetek! A te ellenfeled csak a másik csapat lakója! Ajándékot hozott a Nyuszi a …-nak és a …-nak!
  18. A játék lezárása: A játékot még egy másik játékkal folytattam, kanálon kellett hímes tojást tovább adogatni. Ezt követően beszéltünk arról, hogy mit gondolnak, ki dolgozott a legügyesebben. Melyik csapat kapta el a legtöbbször a Nyuszit? Ki az, aki, ha legközelebb játszanánk, ugyanígy viselkedne?
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Tartsa alacsonyan a kezét, aki nem érezte jól magát a játékokban! Tartsa mellmagasságban a kezét, aki csak közepesen érezte magát! Emelje fel az a karját jó magasra, aki nagyon jól érezte magát a játékokban! Nyereményt nem adtam.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Most figyeljetek, mert nem az állat nevét mondom, hanem az állatra jellemző tulajdonságot! -Ajándékot hozott a Nyuszi annak, akinek hosszú ormánya van! (A 2 elefánt fut.) – Ajándékot hozott a Nyuszi annak, akinek zöld a színe! (A 2 krokodil fut.) – Ajándékot hozott a Nyuszi annak, aki rózsaszín, és röfög! – Ajándékot hozott a Nyuszi az állatok királyának!
  21. A játékvezető speciális feladatai: Szerintem nem volt figyelemelterelő tényező. A gyerekek lelkesek voltak, volt, aki könnyebben, volt, aki nehezebben értette meg, mikor kell futni.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szalma Mária