JÁTÉKRA FEL!

Gödri Zsuzsanna: Gyilkos kacsintás

  1. A játék neve, címe: Gyilkos kacsintás
  2. A játék pedagógiai célja: a nonverbális kommunikáció, a metakommunikációs jelzések megértésének gyakorlása , az egymáshoz kapcsolódás megtapasztalása
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nem szükséges
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: kártyák (egy eltérő a többitől, az lesz a gyilkosé)
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre, de kényelmesebben játszhatok, ha minden játékosnak van egy széke, amire leülhet.
  13. Az előkészítés feladatai: székek körbehelyezése, kártyák előkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A székeket adiákok helyezik körbe.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mondd el a játékszabályokat és az aranyásók kerettörténetét
  17. A játék menete, játékszabályok: Az aranyásók letáboroztak. De az első éjszakán a Sors kiosztotta a lapokat! (Mindenki húz a játékvezető kártyapaklijából a megfelelő időben) Mindeniketek megkapja az élete lapját. Gyilkos vagyok vagy leendő áldozat? (kinél épp a piros hetes kártyalap van, az lesz a gyilkos) Éjszaka van. Közöttünk lapul a gyilkos. Szétnéz és keresi újabb áldozatát. Tekintete öl, mint a legélesebb kés. Ki lesz az újabb áldozat? Jól figyelj, nézd a szemeket! Kire rákacsint, azt már meg is ölte. Az áldozat ekkor kilép a körből. Ha viszont észrevetted, ki a gyilkos, mert elcsípted, mikor épp kacsintásával ölt, azonnal jelezd a legközelebbi seriffnél(a játékvezetőnél) kézfelemeléssel. De vigyázz! Biztosra kell menned! Két szemtanú már elég bizonyíték lesz arra, hogy ő a gyilkos. Vesznie kell! Ekkor a rendőr jelére egyszerre tesztek vallomást, mutattok rá a kegyetlen gyilkosra. Ha mindkettőtöknek ugyanaz a személy gyanús, megvan a tolvaj! Kegyetlen ez a világ, az sem számít, ha ártatlan az illető, ha mindkettőtöknek ő a gyanús! Győztetek! Vége a játéknak, vége a rettegésnek. Ám ha a két tanú közül egy is tévedett, és másra mutat, a két gyanúsítottnak kell veszni! Ha hullnak az áldozatok, és még mindig nincs meg a gyilkos, nagy baj lehet! Mert egy tanú nem tanú! Ha ketten maradtok áldozatok a gyilkossal összezárva , nincs menekvés, győzött a gyilkos!
  18. A játék lezárása: A játék élményéért játsszuk, következmény és versenyhelyzet nélkül! A résztvevők visszajelzéseit és a külső körülmények hatásait figyelembe véve Te vethetsz véget.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicsérd meg a játékosokat, köszönd meg a részvételt, kérdezd meg, hogy hogyan érezték magukat, milyen tapasztalatokat szereztek.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az aranyásók témát helyettesíteni lehet bármilyen, a csapatnak kedves témával
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemes a szabályokat fokozatosan ismertetni, majd ha már mindenki számára érthető, hogy mit kell tenni, akkor bevezetni a következőt, és így tovább.
  22. Egyéb/megjegyzés: Általában minden korosztály (12 év fölött) élvezi a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Gödri Zsuzsanna