JÁTÉKRA FEL!

Berényi Erzsébet: Sárkány – Herceg – Királylány

  1. A játék neve, címe: Sárkány – Herceg – Királylány
  2. A játék pedagógiai célja: jutalom
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Semmilyen kellékre nincs szükség.
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen technikai eszközre
  13. Az előkészítés feladatai: A tábla előtt a tanári asztal 2 oldalán, helyezkednek el a tanulók.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Aki nem kíván játszani, ő írja a pontszámokat a csapatoknak, illetve készíthet fotókat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékszabályok átismétlése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A matematika csoport 12 főből áll, összesen 6 fiú és 6 lány. A csoport átlag életkora 12 év, ennek a korosztálynak fontos, hogy a fiúk vagy a lányok a jobbak valamiben. Erre alapoztam ezt a játékot. A 2 csapat azonos nemű tanulókból áll. A játékosok a tanári asztal 2 oldalán állnak meg. A játék hasonló, mint a kő-papír-olló játék Az a tanuló kapja a pontot, aki az erősebbet mutatja. Most a sárkány-herceg – királylányt kell mutatni, a következő módon: bemutatom. A sárkány-herceg esetén a herceg pontot kap. A sárkány- királylány esetében, a sárkány; és a királylány-herceg esetében a királylány kaphatja a pontot..Most nem párban, hanem csapatban játszuk a játékot. A csapat tagjai halkan eldöntik, hogy sárkányt, herceget vagy királyt mutatnak. A játékvezető 3-tól visszaszámol, és egyszerre mutatják a közös döntést. A táblára felkerül a lányok és a fiúk csapatok neve, és alá írjuk a pontokat. Ha ugyanazt mutatja a 2 csapat, akkor nem írunk pontot.
  18. A játék lezárása: Az a csapat nyer, amelyik hamarabb eléri a 3 pontot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A csapatok a szabályokat precízen betartják, ezért mindig megdicsérem őket
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékra szánt idő függvényében, lehet növelni a nyerő csapat pontszámát.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezetőnek figyelni kell a játék során, hogy ne legyen sem fizikai sem, lelki sérülés a játék során.
  22. Egyéb/megjegyzés: Úgy látom, hogy a résztvevők szeretik a játékot
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Berényi Erzsébet