JÁTÉKRA FEL!

Novákiné Tóth Anita: Bárány-farkas

  1. A játék neve, címe: Bárány-farkas
  2. A játék pedagógiai célja: Auditív figyelem-észlelés differenciálás, Téri orientáció fejlesztése, Testtudat fejlesztése, Szabálytudat fejlesztése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Játékosok figyelmét felhívni a lassú közlekedésre, valamint mindkét kar folyamatos mellső középtartására, a balesetveszély elkerülése érdekében!
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Kendő (farkas szemének bekötése), gumi (játéktér körbekerítése)
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Oszlopok körbekerítése a gumival, kiesett résztvevőknek padok elhelyezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Húsvét közeledtével, technika órán bárányokat készítettünk kartonból és fonalból. Dupla óra keretében készültek el a munkák, így jólesett a gyerekeknek felállni és játszani egy kicsit a munkadarab elkészítése után.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A technika órán készített bárányok értékelése, kiállítás formájában, majd a legszebbek kiemelése, kiválasztása. Ők lehetnek elsősorban a farkasok a játék folyamán.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok a gumival körbekerített területen állnak. Én a pályán kívülről irányítom a játékot. Farkas: a legszebb bárányt készítő gyerek-szemét a kendővel bekötjük, feladata az összes bárány elkapása, mellső középtartással haladva, a bárányok vállát érintve, lépésük hangját figyelve. Bárányok: Csukott szemmel, mellső középtartással haladhatnak csak! Nem szabad lesni! Amikor a farkas elkapja, hangosan bégetnie kell és elhagyni a játékteret! A játék folyamán nem szabad megszólalni! A lehető legnagyobb csendben kell közlekedni, hogy a farkas ne hallja a lépteket!
  18. A játék lezárása: Előfordulhat, hogy valamelyik bárány les, őt ki lehet zárni a játékból, valamint aki megszólal! A játéknak akkor van vége, ha már csak egy résztvevő marad a játékban.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Játékosok, farkas megdicsérése. Hogyan éreztétek magatokat báránykáim? Tapsra bégessetek olyan hangerővel, amennyire tetszett a játék! (Mivel én már táppénzen vagyok január óta, régen találkoztam a gyerekekkel, így mézeskalács báránnyal kedveskedtem nekik a játék végén)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha a farkas nehezen kapja el a bárányokat, lehet taps hangoztatásával segíteni az elkapást. Másik farkas kijelölése, így már két fogónk lesz.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelni a szabályok betartására, biztonságra!
  22. Egyéb/megjegyzés: Először játszottuk a gyerekekkel ezt a játékot, de alig akarták befejezni. Máskor is játszunk ilyet? –kérdezték többen is.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Novákiné Tóth Anita