JÁTÉKRA FEL!

Csatai Anita Rita: Szorzós tátika

  1. A játék neve, címe: Szorzós tátika
  2. A játék pedagógiai célja: Szorzótáblák gyakorlása, kooperatív technikák alkalmazása
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Előre elkészített tátikák
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Előző technika órán
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az előkészítés egy komplett technika óra
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Eszközök kiosztása, játékszabályok ismertetése
  17. A játék menete, játékszabályok: A tátikás játék szabályai: az egyik fél mond a másiknak egy számot, ez alapján a másik ki-be hajtogatja a tátikát. Majd a kiszínezett fülecskékből választ egyet az „ellenfél”, a rajta lévő szorzás eredményét meg kell mondania, önellenőrzésként a fülecske alatt ott található a szorzat. A játékszabályok: a gyerekek a sótartókkal (vagy tátikákkal) párokba rendeződnek. 3-3 szorzást adnak fel egymásnak a gyerekek, a tátikás játék szabályai alapján. Aki többet talált el, az elnyeri a másik tátikáját. Döntetlen esetén mindketten megtartják a sajátjukat, és mennek tovább egy másik pár „ellen”. Az a győztes, aki időre a legtöbb tátikát gyűjti össze. Az első szinten a 2, 3, 10-es szorzótáblák tátikái szerepelnek, majd bővülő körben 2. szinten a 4,5,6, harmadik szinten 7,8,9, negyedik szinten pedig picit változnak a szabályok a differenciálás miatt.
  18. A játék lezárása: Az elnyert tátikák alapján rangsor felállítása, nyertesek (dobogósok) kihirdetése
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Nyertesek jutalmazása, további matematika órai alap gyakorlással készülés a következő szintre
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az összes tátika szerepel, de pedagógusi irányítással kapnak tátikát (differenciáltan a gyengébbek az egyszerűbb szorzótáblákat, a tehetségesebbek a nehezebbeket) A szabályok annyiban változnak, hogy az ellenfél adja a szorzást, és akinél a tátika kinyílt, az számol. Szintén 3-3 feladvány után elnyerhetik egymás tátikáit. A győztes ismét az, aki a legtöbb tátikát gyűjti.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A verseny szabályainak betartatása, figyelni az eszközök kímélésére, igazságosságra
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Csatai Anita Rita