JÁTÉKRA FEL!

Végh Judit: Fészekfogó

  1. A játék neve, címe: Fészekfogó
  2. A játék pedagógiai célja: Téri tájékozódás fejlesztése, nagymozgások fejlesztése: futás, állóképesség, gyorsaság fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: –
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: –
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: –
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Játék felvezetése a kerettörténet vázolásával, motiváció. Párok alakítása szabadon, párok kézfogással álljanak egymással szemben.
  17. A játék menete, játékszabályok: Párokban állnak a gyerekek, tetszőlegesen elhelyezkedve, egymással szemben, egymás kezét fogva. Van egy macska, aki a fogó, és van egy madár, akit kergetni fog. Minden pár egy madárfészek. A madárkának be kell repülnie a fészekbe, úgy, hogy a macska ne kapja el. Ha beér, akinek háttal áll, az lesz az új madár és ő fut. Visszafogni lehet.
  18. A játék lezárása: A játék vége a játékosoktól függ, nagyon élvezetes, de nehéz játék, a gyerekek kedvétől, fáradtságától függ a vége.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret, amiért ügyesen cselezték ki a macskát, és amiért gyorsan ’kapcsoltak’, amikor a fészekbe berepült egy madár és ők változtak madárrá, és amiért jól döntöttek, amikor a gyors futó elöl inkább hamar befutottak egy fészekbe, ahelyett, hogy lefárasztották volna magukat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: kutya – macska, macska – egér, húsevő növény – légy, de elsősorban a gyerekek kreativitására bíznám magam és őket kérném meg első körben, hogy találjanak ki más szereplőket.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Felkészülni arra, hogy lesz olyan játékos, aki nem olyan gyors futó és sokáig nem tud elkapni senkit. Erre az esetre kitalálni egy B tervet, pl megkérdezni, hogy ki szeretné felváltani a ’cicát’, hogy kicsit pihenjen? A játékosok bátorítása, hogy lehetőleg ne mindig ugyanazokba a fészkekbe fussanak, hanem lehetőség szerint minél több fészket kipróbáljanak, így nem lesz unalmas a játék senki számára, mert mindenki sorra kerül.
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Végh Judit