JÁTÉKRA FEL!

Bércesiné Tóth Júlia: Kötélátbújós, Egérfogó, Bizalomkör

  1. A játék neve, címe: Kötélátbújós, Egérfogó, Bizalomkör
  2. A játék pedagógiai célja: Feszültségoldás, egymásra figyelés, bizalom fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A karikaátbújásnál a nyakára és a fejére figyeljen a gyermek. Az összekapaszkodásnál ne legyenek egymással durvák. A bizalomkörben ne lökjék, csak irányítsák a társukat.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Műanyag karika
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A teljes csoport játszik.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A felvezető játék a karikaátbújós. Ti vagytok a kis dínók. Nagyon kíváncsiak vagytok, és kibújtok a barlangból, ezért mindenkinek át kell bújnia a karikán úgy, hogy ne engedjétek el egymás kezét. Lehetőség szerint segítsetek a társatoknak, hogy minél könnyebben át tudjon bújni ő is a barlang bejáratán. A következő játék az egérfogó dínósan. A kis dínó túl messzire csatangolt az anyukájától. Szeretne visszajutni hozzá, de az őserdőben rengeteg akadályba és összekapaszkodó liánba ütközik.
  17. A játék menete, játékszabályok: Karikaátbújós: Egy nagy körben állva a gyermekek megfogják egymás kezét és egy karikán kell átbújniuk egymás után anélkül, hogy elengednék a másikat. Egérfogó: Két kört alkotnak, a fiúk és a lányok külön. Egy gyermek középen áll. Ki akar jutni a körből. Amerre elindul a körben állók párban összekapaszkodva megpróbálják megakadályozni, hogy kijusson a körből. Bizalomkör: A gyerekek körben állnak, egyikük középen becsukott szemmel, elindul a kör széle felé. A játékosoknak beszéd nélkül, csak a váll érintésével és másik irányba fordításával kell irányítania a körön belül.
  18. A játék lezárása: Bizalomkörrel. Sötét van, segítsünk a dínónak hazajutni az anyukájához, hogy ne üsse meg magát. Aki felé közelít a dínó, óvatosan csak a vállát megfogva irányítsa egy másik irányba. Ki szeretne dínó lenni? Ákos, neked csukott szemmel kell közlekedned a körön belül. A többiek majd irányítanak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyerekek felé feltett kérdéseim: Hogyan éreztétek magatokat a játék alatt? Betartották-e a társaitok a szabályokat? Hogyan tudnátok eredményesebbek lenni?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Karikaátbújósnál két-három karikával vagy kisebb karikával esetleg kötélen átbújva oldják meg a feladatot.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Balesetveszélyre figyelmeztetés, ne játszanak túl durván, koncentráljanak a feladatra. Figyeljenek egymásra.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék alatt zavaró tényező volt, hogy az udvaron másik osztály is tartózkodott.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bércesiné Tóth Júlia