JÁTÉKRA FEL!

Maszler János: Fakopáncs

  1. A játék neve, címe: Fakopáncs
  2. A játék pedagógiai célja: Ismétlés , rendszerezés
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Minta darabok, rajzlap, íróeszközök, dobókockák
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Mintadarabok sorszámozása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Új fakötések készítése, jellemzők leírása
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Témakörök megnevezése, dobókockák kiosztása
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben ülnek- állnak, aki a legnagyobbat dobja az kezdi a játékot, azt követően jobbra halad -az első játékos a dobott számnak megfelelő mintára vonatkozó ismereteket elmondja , jellemző tulajdonság/pont – ha valamit kihagyott bárki a körből bemondhatja „fakopáncs” és pontot rabolhat – jobbra haladva a következő dob – extra pontot ér, ha a „fakopáncs” bemondása után az újra dobásnál hiba nélkül tud jellemzőket a következő mintáról mondani – cél 4-5 kör alatt a legtöbb pontot gyűjteni
  18. A játék lezárása: A 4-5 kör végére a legtöbb pontot gyűjteni
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A legtöbb pontot gyűjtő 3 fabatkát , a 2. 2 fabatkát, a 3. 1fabatkát kap. 10 fabatka összegyűjtése = 5 osztályzat. Személyes dicséret jó válaszokért
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Szakmai ismeret mellett –anyagismeret- szakrajz-gépismereten is lehet használni 1-1 témakör végén
  21. A játékvezető speciális feladatai: nincs
  22. Egyéb/megjegyzés: nincs
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Maszler János