JÁTÉKRA FEL!

Gallaszné Lada Noémi: Admirális

  1. A játék neve, címe: Admirális
  2. A játék pedagógiai célja: Szabálytartás, egymásra figyelés, együttműködés fejlesztése. Egymás elfogadása, esélyegyenlőség. Figyelem, összpontosítás fejlesztése.
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játék elején a futásos játékok balesetvédelmi szabályainak átismétlése.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék neve: admirális. Tudjátok ki az az admirális? A tengernagy, idegen szóval admirális a haditengerészeteknél használt rendfokozat, régebben, a 16-17. században egy ország tengeri haderejének főparancsnokát nevezték így. A játékban kalózunk is lesz akit el kell fognia. Álljatok körbe, válasszatok párt magatoknak. Forduljatok szembe egymással és fogjátok meg a párotok kezét!- Így alakítunk hajókat. Lizának és Olivérnek nincs hajójuk. Liza egy kalóz lesz, Olivér pedig az admirális. Az admirális üldözi a kalózt, meg akarja fogni. A kalóz úgy tud megszökni az admirálistól, ha elfoglal egy hajót. Ha bebújik az egyik hajóba szembefordul valamelyik játékossal és ezáltal kiszorítja a mögé kerülő játékost. Ettől kezdve a kiszorított játékos lesz a kalóz. Ha az admirális elkapja és megérinti a kalózt, szerepcsere lesz. Aki eddig kalóz volt az lesz az admirális, aki pedig eddig üldöző admirális volt az mostantól menekülő kalóz.
  17. A játék menete, játékszabályok: Alakítsatok egy nagy kört, válasszatok párt magatoknak! Forduljatok szembe a párotokkal. Vállmagasságban fogjátok meg a párotok kezét! Két gyerek nem alkot párt, mert az egyik lesz az üldöző a másikuk a menekülő játékos. Ha sikerül az üldözőnek megfogni a menekülő játékost, szerepcsere történik. A menekülő játékos abban az esetben tudja átadni szerepét másnak, ha valamelyik hajó egyik tagját leváltja. Ez a fent leírt módon lehetséges. A kalóznak az elején adunk 3 lépés előnyt. Próbajáték. Játék. A játékot megállítom. Most úgy játsszuk, hogy a lány kalóz csak fiú elé állhat, a fiú csak lányt szoríthat ki, úgy hogy neki háttal áll be a hajóba!
  18. A játék lezárása: Melyik az a hajó, amelyik még nem találkozott kalózzal? Próbáljátok azokat is elfoglalni!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Örömmel láttam, hogy betartottatok minden szabályt, vigyáztatok egymás testi épségére és közben jól szórakoztatok.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés: A 6.b osztályban a fiúk órán tánc közben sem szívesen fogják meg lány osztálytársuk kezét ( szégyenlősek). Ezért választottam ezt a játékot, amelyben együtt kell működniük az ellenkező nemű osztálytárssal.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Gallaszné Lada Noémi