JÁTÉKRA FEL!

Bendóné Kocza Terézia: A repülő kutya

  1. A játék neve, címe: A repülő kutya
  2. A játék pedagógiai célja: figyelem fejlesztése együttműködésre nevelés
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő nagyságú tér kialakítása a tanteremben.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: plüsskutya
  12. Technikai igény: Nem igényel semmi speciálisat.
  13. Az előkészítés feladatai: A tanteremben a tanulói padok hátratolása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek is segítettek a padok hátratolásában.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyermekek ismerik egymást szeptember óta.Összeszokott első osztály.Fogékonyak minden újra. Kerettörténet: Jv:-Kedves Gyerekek! Szeretném nektek bemutatni Fifit,a kiskutyát.Azért jött el hozzánk,mert a ti segítségetekkel szeretne megtanulni repülni! Segítünk neki?
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek a játékvezetővel együtt körbeállnak.A játékvezető dobja a kutyát az egyik gyereknek,s közben mondja: -Fifi Terike néninél van és Olivérhez repül. Olivér elkapja Fifit és dobja tovább miközben ezt mondja: -Fifi Olivérnél van és Vanesszához repül. Így folytatódik a játék a következők figyelembevételével: – Minél gyorsabban dobod az állatot, annál hamarabb tanul meg repülni. -Lehetőleg mindenki részt vegyen a játékban. -Szomszédodnak nem dobhatod a kutyust! -Aki nem kapja el a kutyust, kiáll a körből.
  18. A játék lezárása: Ha már többször került mindenkire a sor, akkor a kutya fáradságára hivatkozva befejezzük a játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Játékvezető: -Fifi nagyon boldog, hogy megtanítottátok repülni. Most ti válasszatok játékot, amit szeretnétek Fifinek is megmutatni!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A kutya mellett egy másik állatot is bevonhatunk a játékba pl. Vukot a kis rókát.Így még érdekesebb lesz a játék, mert többfelé kell figyelni a játékosoknak.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Többször fel kell hívni a gyermekek figyelmét a játék gyorsítására,és minden játékos részvételére.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nagyon megszerették ezt a játékot, s azóta is szívesen játszanak Fifivel .
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bendóné Kocza Terézia