„A keretmesém főszereplője Süsü sárkány, aki mindig játszópajtásokat keres. Az Ő meséit ismerik és nagyon szeretik a gyerekek. A játékosok kártyákat húznak, a szókártyákon a meseszereplők vannak. (Süsü, Kóbor királyfi, Bús királylány, Kiskirályfi,Öreg király, Kancellár, Írnok, Dadus, Zsoldos, Hadvezér, Sárkányfűárus, Szénégető, Cölöpverő, Favágó, Kőfejtő, Csizmadia, Pék, Kocsmáros, Toronyőr, Petrence király, Kém, Sárkánylány, az osztály létszámának megfelelően lehet sorszámozással növelni a szereplők számát.Pl. I. Zsoldos, II. Zsoldos). A gyerekek körben állnak, senki nem tudja, ki milyen kártyát húzott. A játékot Süsü kezdi, kacsintással próbál játszópajtást találni magának. Akit sikerült kacsintásával megszereznie, annak a kártyáját a kör közepére kell dobnia, hangosan a nevét bemondania. A többiek próbálják kitalálni ki lehet Süsü, mert nincs kedvük játszani, mert éppen pihenni szeretnének.Ha valaki észreveszi, hogy ki a kacsintó, azaz Süsü, akkor azt jeleznie kell, de egyelőre még nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik. Ha már három játékos sejti, hogy ki a kacsintó, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra a játékosra, akire gyanakszanak. Ha nem ugyanarra mutatnak rá, akkor mindhárman kiesnek a játékból, a kártyájukat ők is a kör közepére teszik. Ha a kiválasztott játékossal együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor a kacsintó, azaz Süsü nyert. Hiszen már nem lesz három résztvevő, aki gyanakodna. A játék végén összesítik a kártyákat. Ha a játékot több fordulóban játsszuk, akkor a gyerekek versenyezhetnek, ki volt a legügyesebb Süsü sárkány, melyiküknek sikerült a legtöbb játszópajtást megszereznie. Gyorsíthatjuk a játékot, ha a fordulók idejét korlátozzuk, pl. max. 3 percben. Játékra fel!”
Feketéné Cziczás Erzsébet
Célcsoport: 5-9 év