JÁTÉKRA FEL!

Pálinkás Attiláné Judit: Indul a hajó

  1. A játék neve, címe: Indul a hajó
  2. A játék pedagógiai célja: Élmények nyújtása, térirányok fejlesztése, mozgásfejlesztés, figyelem- koncentrációfejlesztés, képzeletfejlesztés
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Stabil székek, csúszásmentesség
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Székek
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Székek előkészítése, játékszabályok megismertetése a résztvevőkkel
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Székek pakolása
  16. A játék megnyitása, nyitánya: „Szálljunk be a hajóba, figyeljetek a kapitányra, mert ő irányítja a hajót!”
  17. A játék menete, játékszabályok: Mindenki beszáll a hajóba (ráül a székére), a kapitány elkezdi mesélni, hogy milyen a tenger. Amikor azt mondja, hogy „JOBBRÓL HULLÁM!”, mindenkinek a mellette jobbra ülő székére kell átülnie. Amikor azt mondja a kapitány, hogy „BALRÓL HULLÁM!”, mindenkinek a tőle balra ülő székére kell átülnie. Amikor a kapitány azt kiáltja, hogy „DAGÁLY!”, mindenki felkel és átül valaki más helyére, mindegy, hogy hova. Megy tovább a hajó… A kapitány azt kiáltja: „CÁPA A LÁTHATÁRON!”, mindenkinek fel kell húznia a lábát a székre. Megy tovább a hajó, hullámok dobálják. A kapitány elkiáltja magát: „SZIGETET LÁTOK!”, erre mindenki kiszáll a hajóból (feláll és körbejár, körülnéz, mi látható a szigeten), kezét a homlokához rakja, hogy még messzebbre lásson. Mikor körbejárta a szigetet, visszaszáll a hajóba – megy tovább a játék.
  18. A játék lezárása: A hajó megérkezik a szárazföldre, mindenki kiszáll és hazamegy.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Közös dicséret
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kiscsoportban egyszerűsíthető a játék jobb- és baloldali hullámok kihagyásával. Nagycsoportban nehezíthető a játék: Aki nem elég gyors vagy téveszt, kiesik a játékból.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Az érdeklődés folyamatos fenntartása, élményszerű előadásmód.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Pálinkás Attiláné Judit