JÁTÉKRA FEL!

Gulyás Attila: Jelzős névgyakorlás

  1. A játék neve, címe: Jelzős névgyakorlás
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők játékos formában megtanulják csoporttársaik nevét
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs rá szükség.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Nem szükséges.
  12. Technikai igény: Nem szükséges, de széken ülve kényelmesebb.
  13. Az előkészítés feladatai: A székeket körbe rakni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nem szükséges.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A résztvevők köszöntése. A játékszabályok ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A résztvevők kapnak 2 percet, hogy a saját keresztnevük kezdőbetűjével kezdődő jelzőt találjanak ki (pl. akaratos Attila). Ha lehet, a jelző illeszkedjen a személyiségéhez vagy külsejéhez, de nem kötelező. Ha valakinek nem sikerül jelzőt találni, akkor kérhet segítséget a csoporttól, illetve tőlem is. Jó alkalom ez annak tisztázására, hogy mit nevezünk jelzőnek (kérdése, mire utal, stb.). Amikor mindenki felkészült, indulhat a névgyakorlás. A kör egy pontján valaki elmondja a jelzőjét és a keresztnevét (pl. akaratos Attila), majd a tőle jobbra ülő megismétli azt, és hozzáteszi a saját jelzőjét+nevét. A harmadik elismétli az előtte elhangzott két személy neveit, hozzáteszi a sajátját, és így tovább, amíg véget nem ér a kör.
  18. A játék lezárása: Ha mindenki teljesítette a feladatát, vagyis el tudta mondani az előtte elhangzott neveket, és hozzátette a magáét, akkor a játék véget ért.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékvezető megköszöni a résztvevőknek a játékban való részvételt. Megkérdezi, hogy kinek a neve tetszett a legjobban. Időközben találtak-e jobb jelzőt magukra.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető segíthet, ha valaki nem tud jelzőt kitalálni magának, illetve ha nem tudja felidézni valaki nevét.
  22. Egyéb/megjegyzés: A résztvevők igen komolyan szokták venni a megmérettetést, igyekeznek memorizálni a neveket. Egy-egy vicces név oldja a feszültséget, és kiemeli az illetőt a társaságban. Előfordul, hogy ragadványnév válik a jelzőből.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Gulyás Attila