A játék pedagógiai célja: A résztvevők szórakozva, játékosan fejlődjenek az együttműködés terén. Fejlődjön az egymáshoz való alkalmazkodó képességük. Gyakorolják a nonverbális kommunikációt azáltal, hogy figyelniük kell egymás jelzéseire.
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: Közepes
Szükséges biztonsági intézkedések: Szabadtéri játék esetében a játék előtt a helyszín felmérése, nincsenek-e nagyobb gödrök, kövek, ágak a terepen. Fel kell hívni a játékosok figyelmét, hogy helyváltoztatáskor és egymás kiváltásakor figyeljenek oda egymásra, és az egyenetlen talajon figyeljenek a lábuk elé is, nehogy rosszul lépjenek a játék hevében! Érdemes tanácsként elmondani, hogy lassan haladni előre nem csak biztonságosabb, hanem a cél elérése is biztosabb.
Résztvevők száma: -8
Résztvevők életkora: 7+
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Kellékigény: Szabadtéri játék esetén a talajra lefektetett szalag, kötél jelölheti azt a vonalat, ahonnan indulni kell, ill. ahová el kell érni.
Technikai igény:
Az előkészítés feladatai: Tanterem esetén át kell rendezni a helyszínt úgy, hogy elég hely álljon rendelkezésre a biztonságos játékhoz. Szabadtéri játék esetében, amennyiben vannak nagyobb ágak vagy kövek, a játék előtt azokat el kell távolítani a játékmezőről.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt egy foglalkozáson el lehet közösen készíteni a varázsló jelmezét, dekorációként meg lehet festeni egy lepedőre vagy nagyméretű csomagolópapírra a varázsló barlangját, várát, ahol az elrabolt, varázserejű gyémántot őrzi. Ez utóbbit célként benti játék esetén a falra lehet rögzíteni, szabadtéri játék esetén a helyi adottságoknak megfelelően kötélre kifeszíteni. Ezek a feladatok plusz időt igényelnek!
A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető elmondja a keretmesét, amelyben már megfogalmazódnak a játékszabályok is. Felhívja a figyelmet arra, hogy a biztonságos játék érdekében hogyan kell viselkedni, játszani. A következő keretmesét mondja el a játékvezető: Egy gonosz varázsló elrabolta Napfény-sziget varázserejű gyémántját, hogy növelje a saját varázserejét. A gyémánt nélkül viszont a szigeten kevesebb lett a napsütés, viszont sokkal több a nagy vihar, s a hőmérséklet is hűvösebb lett. Ez a változás az ott élők életét nagyon megnehezítette, mert a növények nem tudtak alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez. Sok a kipusztulás közelébe került, s a termés is egyre kevesebb lett. Az állatok és az emberek is egyre többet éheznek. A szigetlakóknak elegük lett, s hogy visszaállítsák Napfény-sziget harmóniáját, elhatározták, hogy visszaszerzik a varázslótól a gyémántjukat. A varázslónak az egyik varázslata rosszul sikerült, aminek az lett a következménye, hogy jelenleg nem jól lát. Így csak a mozgó alakokat érzékeli, az álló alakokat nem veszi észre. A hallása viszont nagyon jó, ezért a bátor szigetlakóknak teljes csendben kell eljutniuk a varázsló barlangjáig (váráig). Amíg a varázsló háttal áll a szigetlakóknak, addig kell nekik közeledni felé, de amint megfordul, mindannyiuknak mozdulatlanná kell válniuk. Akit a varázsló mozogni lát, azt kővé változtatja, úgy, hogy a mozgó alakra mutat, és a nevén szólítja őt. Miután visszafordul a varázsló (újra háttal áll a többieknek), a szabad szigetlakók újra mozoghatnak, sőt még a kővé változtatott társaikat is felszabadíthatják egy érintésükkel. Figyelniük kell egymásra, mert a varázsló varázserejét akkor tudják csak megtörni és a gyémántjukat visszaszerezni, ha mindannyian elérik a varázsló barlangját. Akik már elértek a varázslóig, azoknak már nem árthat a varázsló, viszont nem mehetnek már vissza a többiekhez a játéktérre, hogy felszabadítsák a kővé vált társaikat. A varázsló bármikor megfordulhat a játék során. A játék elején megbeszéljük, ki lesz a varázsló. (Kezdetben jobb, ha maga a játékvezető az.) A többiek lesznek a bátor szigetlakók. A varázsló a terem egyik falánál áll, a fallal szemben, ill. szabadtéri játéknál egy kijelölt helyen háttal egy bizonyos távolságra a többiektől. A többiek a szemben lévő falnál, ill. szabadtéren egy kijelölt helyen egy vonalban felsorakoznak. Megbeszélt jelre indul a játék.
A játék menete, játékszabályok: A játékvezető (a varázsló) a terem egyik falánál áll, a fallal szemben, ill. szabadtéri játéknál egy kijelölt helyen háttal egy bizonyos távolságra a többiektől. A többiek a szemben lévő falnál, ill. szabadtéren egy kijelölt helyen egy vonalban felsorakoznak. Megbeszélt jelre indul a játék. Amíg a játékvezető háttal áll a többieknek, addig a többiek igyekeznek felé, hogy elérjék az ő vonalát. Amint a játékvezető megfordul, a többieknek mozdulatlanná kell válniuk. Akit a játékvezető mozogni lát, azt kővé változtatja, mégpedig úgy, hogy rámutat a játékosra és a nevén szólítja. Miután visszafordul a többiek haladnak tovább előre, miközben a kővé vált társaikat is igyekeznek újra szabaddá tenni. Ezt úgy tehetik meg, hogy megérintik őket. Figyelniük kell arra, hogy csak akkor nyerhetnek, ha mindannyian elérnek a játékvezetőig. Akik már elértek hozzá, azoknak már nem árthat, nem változtathatja őket kővé, viszont nem mehetnek már vissza a többiekhez a játéktérre, hogy felszabadítsák a kővé vált társaikat. A játékvezető bármikor megfordulhat a játék során.
A játék lezárása: A keretmese alapján akkor van vége a játéknak, ha mindenki elért a varázslóhoz, s így visszaszerezték a gyémántot, vagy akkor van vége, ha a játéktéren már csak kővé vált játékosok vannak. Ebben az esetben nem sikerült visszaszerezni a gyémántot.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékvezető megdicséri a játékosokat, s kiemel minden olyan pozitívumot, ami az együttműködés sikerének érdekében történt (még akkor is, ha a játék nem győzelemmel zárult). Megkérdezi, hogy tetszett-e a játék, hogyan érezték magukat játék közben? Nehéz volt-e a feladat? Ha igen, miért?
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Amennyiben nem az együttműködés a fő cél, akkor lehet versenyjátékként, kiesésre is játszani. Akit mozogni lát a varázsló, azt vagy visszaküldi a kezdővonalra, vagy az a játékos kiesik. Az nyer (azé lesz a gyémánt), aki először ér a varázslóhoz. Természetesen más történetet is ki lehet találni a korosztályhoz és a csapat összetételéhez igazodva.
A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelni kell a játékosok fizikai és lelki biztonságára is, nehogy összeütközzenek vagy egymást kezdjék hibáztatni pl.: ha egy-egy szabadítási akció nem sikerül, vagy nem sikerül összefogással sem a kincset megszerezni. Ha jól megy a játék, akkor lehet rövidebb időközökkel megfordulni, így ugyan nehezebb, de izgalmasabb is lesz a játék.
Egyéb/megjegyzés: A létszámot lehet növelni, amennyiben versenyjátékként játsszák, hisz ebben az esetben nem kell egymást megvárni, míg véget ér a játék, s így nem húzódik el túlságosan az emelt létszám miatt.
A foglalkozásról készült fotó/videó:
A Játékot lejegyezte: Molnárné Lőrincz Tímea
A felhasználói élmények javítása érdekében sütiket használunk, amiket az oldal használatával, vagy a gombra kattintással fogadsz el! ELFOGADOMCookie beállításokbővebb infó
Adatvédelem és irányelvek
Adatkezelési összefoglaló
A Játékra Fel (jatekrafel.hu) oldala sütiket használ az oldalon való navigációhoz és a tartalmak megjelenítéséhez. Ezen sütik két csoportra oszthatóak. A "Szükséges" sütikre, amelyek szigorúan az oldal használható működését biztosítják, illetve a "Javasolt" sütikre, melyek segítik analizálni és megérteni, hogyan használják az ügyfeleink az oldalunkat, ennek segítségével és a tartalmak optimailzálásával még személyre szabottabb felhasználói élményt nyújtunk.
Ezek a sütik az oldal működéséhez elengedhetetlenek. Ide csak azok az alap sütik tartoznak, amelyek szükségesek a biztonságod és az oldal zavartalan használatához és Google Analytics rendszerével anonimizált statisztikai adatok gyűjtéséhez, melyek az oldal zavartalan és felhasználóbarát működtetéséhez és fejlesztéséhez elengedhetetlenek. Ezek semmilyen személyes információt sem tárolnak és nem is nyerhető belőle ki semmilyen rád vonatkozó adat.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-advertisement
1 year
Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics
1 year
Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Analytics" category .
cookielawinfo-checkbox-functional
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
1 year
Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Necessary" category .
cookielawinfo-checkbox-non-necessary
1 year
Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Non-necessary" category .
cookielawinfo-checkbox-others
1 year
Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to store the user consent for cookies in the category "Others".
cookielawinfo-checkbox-performance
1 year
Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to store the user consent for cookies in the category "Performance".
CookieLawInfoConsent
1 year
Records the default button state of the corresponding category & the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie.
JSESSIONID
session
The JSESSIONID cookie is used by New Relic to store a session identifier so that New Relic can monitor session counts for an application.
PHPSESSID
session
This cookie is native to PHP applications. The cookie is used to store and identify a users' unique session ID for the purpose of managing user session on the website. The cookie is a session cookies and is deleted when all the browser windows are closed.
_GRECAPTCHA
5 months 27 days
This cookie is set by the Google recaptcha service to identify bots to protect the website against malicious spam attacks.
Ide tartoznak azok a sütik, amik nem közvetlenül az oldal működéséhez szükségesek, viszont fokozzák és javítják az oldal használhatóságát azáltal, hogy anonimizált adatokat gyűjtenek azt oldal látogatóinak szokásairól, hogy azokat analitikai céllal felhasználva javíthassuk a te felhasználói élményed is. Illetve a Facebook és Google rendszerével való kommunikáció által, a későbbiekben a számodra már nem releváns ajánlatokkal nem, az esetleg téged érdeklő, a képzésre épülő további kedvezményes ajánlatunkkal pedig találkozhatsz.
Ezek a sütik nem alapvetőek az oldal működése során, de a felhasználóbarát működéshez nélkülözhetetlenek, mint például a beágyazott videók megjelenítéséhez, a tartalmak közösségi oldalon való megosztásának lehetőségéhez stb.
Cookie
Duration
Description
__cf_bm
30 minutes
This cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
A teljesítmény-cookie-k a weboldal kulcsfontosságú teljesítményindexeinek megértésére és elemzésére szolgálnak, ami segít jobb felhasználói élményt nyújtani a látogatóknak.
Cookie
Duration
Description
swpm_session
session
This cookie is set by the Simple WordPress Membership Plugin. This cookie is used for membership login session and to provide access to the protected content on the website.This cookie keeps the login records so user don't want to authorise each time while moving to next page.
_gat
1 minute
This cookie is installed by Google Universal Analytics to restrain request rate and thus limit the collection of data on high traffic sites.
Ezeknek a sütiknek a segítségével tudjuk például megtudni, hogy mennyien tekintenek meg egy adott oldalt, az ide látogatók milyen forrásból kattintottak ide, mennyi időt töltenek az oldalunkon stb. Az ezekből nyert adatok statisztikai fehasználásával tudjuk kideríteni, hogy mely részét fejlesszük következő lépésben tovább az oldalon, illetve hogy hol érdemes tovább optimalizálni a folyamatokon.
Cookie
Duration
Description
CONSENT
2 years
YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data.
vuid
2 years
Vimeo installs this cookie to collect tracking information by setting a unique ID to embed videos to the website.
_ga
2 years
The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_ga_5JTFRREVRT
2 years
This cookie is installed by Google Analytics.
_gcl_au
3 months
Provided by Google Tag Manager to experiment advertisement efficiency of websites using their services.
_gid
1 day
Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Ezek segítségével tudunk számodra olyan, a saját vagy az általunk szakmailag is elismert partnereink ajánlatát megjeleníteni, melyek számodra is érdekesek lehetnek, az érdeklődési terüledbe vághatnak. Ezeknek a sütiknek a segítségével tudjuk ezen ajánlatok eredményességét visszamérni, illetve például a facebookon is így tudunk számodra értesítést küldeni olyan lehetőségekről, kedvezményekről, melyekre jogosult vagy.
Cookie
Duration
Description
test_cookie
15 minutes
The test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface.
YSC
session
YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages.
yt.innertube::nextId
never
This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
yt.innertube::requests
never
This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
_fbp
3 months
This cookie is set by Facebook to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising, after visiting the website.
Cookie
Duration
Description
test_cookie
15 minutes
The test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface.
YSC
session
YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages.
yt.innertube::nextId
never
This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
yt.innertube::requests
never
This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
_fbp
3 months
This cookie is set by Facebook to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising, after visiting the website.
Egyéb kategorizálatlan cookie-k azok, amelyek elemzése folyamatban van, és még nincsenek besorolva egy kategóriába sem.
Az űrlap kitöltésével elfogadom
Az űrlapon beküldött játékot én jegyeztem le. Nem sért semmilyen szerzői jogokat. Kizárólagos felhasználási joggal rendelkezem!
Szavatolom, hogy a játékleíráson nem áll fenn harmadik személynek olyan kizárólagos szerzői vagyoni/felhasználási joga, amely a játék közzététele esetén jogsértést eredményezne.
Hozzájárulok, hogy a képzés vezetője közzétegye a www.jatekrafel.hu honlapon, vagy annak valamelyik aloldalán az általam beküldött játékleírást, vagy annak a meg változtatott alakját! Elfogadom, hogy ezért semmilyen juttatásban nem részesülök!