JÁTÉKRA FEL!

Vadászi Mária: Látható pletyka

  1. A játék neve, címe: Látható pletyka
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem, koncentráció, memória, összefüggés keresés fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A kevésbé ügyes rajzolók is élményként értékeljék. Ne bántsák egymást. Humorral kezeljék a kudarcot.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: másolandó egyszerű nonfiguratív ábra, csoport választó cetli, minden játékosnál papír ,ceruza
  12. Technikai igény: Iskolapad vagy rajztábla
  13. Az előkészítés feladatai: Padokat úgy rendezni, de elég elfordulni is, hogy ne lássák egymást rajzolás közben, a két falu címere.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Címer készítés lehet feladat
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet ismertetése. Fámafalva, és Pusmogáspuszta, a két rivális település. Ki melyiknek lesz a lakója? Címerének bemutatása. A két csoport kiválasztása előre elkészített kártyák közül húzva, P1, P2… F1, F2 … segítségével, amely a sorban elfoglalt helyüket is megszabja. Melyik község lesz a pletykásabb…
  17. A játék menete, játékszabályok: A két csoport úgy méri össze pletykásságát, hogy a két első falusi 5 másodpercig nézheti a két egyforma ábrát, majd 5 másodpercig rajzolhat, ezután mutatja a saját rajzát a 2. számú játékosnak, aki 5 másodpercig nézi, majd 5 másodpercig rajzolja, és mutatja a 3. számúnak, és így tovább, az utolsó játékosig. Fontos, hogy csak az láthassa aki a következő, de a már rajzolt játékosok nézhetik a további eseményeket.
  18. A játék lezárása: Az a csapat nyer, akinek az utolsó embere által rajzolt képe jobban hasonlít, arányaiban, formáiban, összefüggéseiben az eredeti ábrához.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Nagy dicséret, ha csak az nézte, akinek lehetett. Önértékelés spontán. Kinél változott nagyot az ábra? Hol lett viccesen elrajzolt? Mennyire hasonlít a végeredmény? Milyen párhuzam húzható az életben előforduló pletyka és a játék között? Ha rájönnek, hogy a pletyka hogy el tud szakadni a valóságtól, az eredeti mennyire eltér a végeredménytől, és milyen károkat okozhat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék folytatása, mikor együtt dolgozik az összes játékos, egy 2. ábra bevonásával. Miután ugyanis ismerik a feladat eredményét, precízebbek, jobban koncentrálnak, annak ellenére, hogy nincs versenyhelyzet. A játék bővíthető bonyolultabb ábrával, vagy nehezíthető kevesebb időráfordítással. Ezen kívül játszható történet írással is.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ki kell emelni, hogy csak akkor éri el a játék a célját, ha a csak az nézi, aki következik, szabályt betartják, és humorral kezelik az esetleges bakikat.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Vadászi Mária