JÁTÉKRA FEL!

Kovácsné Nagy Katalin: Bumm!

  1. A játék neve, címe: Bumm!
  2. A játék pedagógiai célja: Együtt játsszunk úgy, hogy senki nem nyer, nem veszít. Örömmel töltsünk együtt időt. Oldódjon a közösség, ne legyen versenyhelyzet, „csak” önfeledt szórakozás.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A szabadtéren sima terepet kerestünk, megfelelő méretű hely kellett, ahol kört alakíthattunk.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: nincs
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Csak ráhangoló beszélgetés, kedvcsináló
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: –
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Bemutatkozom mint játékvezető, kérem, hogy csinálják azt, amit mondok.
  17. A játék menete, játékszabályok:  Kört alkottunk, először csak a Bumm! parancsot használtam. Akire rámutattam és Bumm-ot mondtam, leguggolt, a mellette állók egymásra mutatva egymás nevét kiáltották. Amikor jól ment, továbbléptünk és a Viking! parancsra a játékos szarvacskát mutatott magának, a mellette állók pedig evezni kezdtek. A további parancsok: Mosógép! (mosógép imitálása és fejforgatás búgással kísérve) és a Kenyérpirító! (kenyérpirító imitálása ugrással) bevezetésekor már gurultunk a nevetéstől. A gyerekek és én is…
  18. A játék lezárása: Amikor elfáradtak, megköszöntem az együttműködést, megkérdeztem, hogyan érezték magukat.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A jutalom a közös játék, a jókedv, nevetés.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Most a négy mozdulatot használtuk, amit én is tanultam, és viccesnek találtam. Kértem a gyerekeket, hogy találjanak ki új mozdulatsort, és legközelebb kipróbáljuk. Akkor önkéntes játékvezetőt is felkérek közülük és én is részt veszek a játékban. Szeretik a szerepcserét, és az önkéntes feladatvállalás fejleszti a személyiségüket.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell, hogy folyamatos mozgásban legyen mindenki. Amikor már jól megy az egyik mozdulat, tovább kell fejleszteni egy újjal. Mindenki kb. ugyanannyit szerepeljen!
  22. Egyéb/megjegyzés: Köszönöm ezt a tökéletes feszültségoldó játékot. Az én osztályom rosszul tolerálja a versenyhelyzeteket, és csak az ilyen játékokkal tudom elfogadtatni velük, hogy a játék öröméért játsszunk, ne a győzelemért.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Kovácsné Nagy Katalin