JÁTÉKRA FEL!

Pásztorné Petrétei Noémi: Navigátor

  1. A játék neve, címe: Navigátor
  2. A játék pedagógiai célja: az egymásrautaltság megtapasztalása, tájékozódás, hogyan adjunk utasítást
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: felhívni a játékosok figyelmét, hogy a bekötött társukat megfelelően vezessék
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+,10+,14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: kendő, székek, asztalok (vagy más tárgyak akadálynak)
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: résztvevők segítségével az akadályokat elhelyezni
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: résztvevők segítségével az akadályokat elhelyezni
  16. A játék megnyitása, nyitánya: gyerekek körbe állnak, elmondom mi lesz a feladat
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok közösen „akadálypályát” építenek. A játékosok körben állnak, az egyiknek bekötik a szemét, és valaki kicsit megpörgeti, hogy a többiek addig meg tudják változtatni a helyüket. A bekötött szemű kiválaszt valakit a körben állók közül, aki végigvezeti az akadályok között. A vezetőn múlik, hogy mennyire nehezíti az útvonalat, hol időz el, mit fedeztet fel a társával. Ha végére értek, cserélnek. Közben a pályát is át lehet építeni. Egyidejűleg három pár is lehet a pályán.
  18. A játék lezárása: Ha már mindenki volt mindkét szerepben, akkor a csoport megbeszéli az élményeket.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: megdicsérni őket, hogy ügyesen dolgoztak, megköszönni a részvételt, megkérdezni mit tapasztaltak, mit tanulhatnak belőle
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: szabadban játszani, más akadályokat is alkalmazni
  21. A játékvezető speciális feladatai: szabályok ismertetése, figyelni a résztvevők biztonságát
  22. Egyéb/megjegyzés: jó bevezetés az algoritmizálás tanításába
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Pásztorné Petrétei Noémi