JÁTÉKRA FEL!

Jancsula Vincéné: Csupati

  1. A játék neve, címe: Csupati
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelemkoncentráló ügyességi játék.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A pálya bejárása a játék előtt, esetleges hulladék eltávolítása. Rossz idő esetén a tornaterem átnézése veszélyforrások szempontjából. Felhívni a játékosok figyelmét, hogy nevük elhangzásakor egymásra is figyeljenek, a körben állók kellő távolságra legyenek egymástól.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: bot, gyűjtőkosár
  12. Technikai igény: A Játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: A terep átnézése biztonsági szempontból. Kollégák értesítése a pálya/tornaterem használatának idejéről.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A pályán található esetleges hulladék eltávolítása, terep nagy egyenetlenségeinek korrekciója, / tornaterem útban lévő eszközeinek áthelyezése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Üdvözlés után a kerettörténet ismertetése: Csupati egy krimisorozat őrmestere. Mivel mindkét neve Ti szótaggal kezdődik, kollégái csak Csupati néven szólítják. Egy rafinált bűneset helyszínén talált különleges bűnjelet őrzi. Amikor elfárad, felemeli a botját, ezzel jelzi, hogy szeretné átadni az őrszolgálatot.
  17. A játék menete, játékszabályok: Körben állunk, középen áll Csupati őrmester, és botjával védi a bűnjelet. Amikor az őrmester elfárad,felemeli a botot, s valakit a nevén szólít. Ekkor elengedi a botot, és a hívottnak el kell azt kapnia, vagyis meg kell szereznie a jogot az őrszolgálatra. Ha sikerül, akkor Csupati beáll pihenni a körbe és a szólított lesz az őrző. Ha nem, Csupati marad középen. Az első őrmestert kiszámolóval jelöljük ki. Lehet kiesésre is játszani: aki nem tudja elkapni a botot kiesik, vagy zálog ellenében játékban maradhat. (Nem érdemes zálogra alkalmas tárgyakat kicipelni, elég a tolltartó, amit a padokon helyezhetnek el.) A zálogok kiváltása egy újabb játékra ad lehetőséget.
  18. A játék lezárása: A játékvezető vet véget a résztvevők visszajelzéseit figyelembe véve.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Játékosok ügyességének megdicsérése. Hangulatjelzés: hogyan érezted magad játék közben, tetszett-e ez a játék.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Csupati mindkét kezében botot tart, kiált egy nevet, neki és a jobbján állónak kell a botokat elkapniuk. / Mindkét kezében botot tart, s akinek a nevét mondja mindkét botot el kell kapnia.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell a kifáradás, unottság jeleire, megfelelő időben lezárni a játékot.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Jancsula Vincéné