JÁTÉKRA FEL!

Vargáné Szabó Györgyi: Plüsselkapó

  1. A játék neve, címe: Plüsselkapó
  2. A játék pedagógiai célja: Csapatépítés, közösségformálás, figyelem fejlesztése, koncentráció fejlesztése, emlékezet fejlesztése, számolási készség fejlesztése, fejszámolás fejlesztése, versenyszellem erősítése, ismeretek mélyítése, gyorsaság fejlesztése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Lehetőleg olyan helyszínt válasszunk, ahol aránylag puha a talaj (füves rész, gumilapos pálya).
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+,14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Kékre színezett hosszú papírcsík, plüssállat
  12. Technikai igény: Nincs szükség hozzá.
  13. Az előkészítés feladatai: A papírcsík színezése, összeillesztése- ez egy külön rövid foglalkozást kíván. Plüss mackó előkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek kiszínezték a papírcsíkot, a segítségemmel összeillesztették. A plüssmaci előkészítése. Szintén a gyerekek helyezték el a pályán a folyót jelképező papírcsíkot és a mackót, majd a játék befejeztével ők pakolták el a kellékeket.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A matematika órákat minden esetben játékkal kezdjük. (Ennél a játéknál kivonulunk az udvarra.) Két 8 fős csapat alkotása.
  17. A játék menete, játékszabályok: A csapatok álljanak egymással szembe a folyó két oldalán, két nagy lépésre tőle! Beszélje meg mindkét csapat, kinek mi lesz a száma 1-8-ig! A papírcsík jelképezi a folyót. A mi kismacink még pici, szeretne megtanulni úszni. Beletesszük a vízbe, hadd szokja, de próbáljuk minél előbb kivenni onnan. Amilyen számot mondok, mindkét csapatból az a számú játékos próbálja kivenni a mackót a vízből. Aki hamarabb megfogja és kiveszi, az a csapat kap egy pontot. Majd visszatesszük a macit. Változtassunk a szabályon! Aki kiveszi a plüsst, de a másik csapatból az azonos számú játékos megérinti eközben, a pont a másik csapaté. Ismét változtatunk a szabályon. Ha nullát mondok, akkor mindenki mehet a mackóért. Nehezítsünk a szabályon! Összeadásokat és kivonásokat fogok mondani. Pl. 2+4=6, akkor a 6-os számú játékosnak kell kimentenie a kis állatunkat. Vagy 10-3=7, akkor a 7-es számú játékosok ugranak a mackóért. Tehát fejben kell számolnotok. Itt is számít a másik csapattag megérintése és itt is lehet az eredmény nulla. A négyféle szabály alapján a játékokat 3-4 alkalommal játsszuk el.
  18. A játék lezárása: A mackónk sikeresen megtanult úszni. Gratulálok a csapatok tagjainak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az a csapat nyert, ahol több pontot sikerült szerezni. Ők 3 szirmot tehetnek fel a virágos értékelő táblára, a másik csapat tagjai pedig 2 szirmot. Ügyesek voltatok. Köszönöm a részvételt. Hogy éreztétek magatokat? Ki mit tanult a játékból? Mire kell esetleg jobban figyelnetek a következő játék során?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Összeadásokat és kivonásokat fogok mondani. Pl. 2+4=6, akkor a 6-os számú játékosoknak kell kimentenie a kis állatunkat. Vagy 10-3=7, akkor a 7-es számú játékosok futnak a mackóért. Tehát fejben kell számolnotok. Itt is számít a másik csapattag megérintése és itt is lehet az eredmény nulla.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályok fokozatos ismertetése. Fontos pontosan nyomon követni a továbbfejleszett változatnál a helyes összegeket ill. különbségeket. Figyelemmel kísérni, hogy megérintette-e a másik csapattagot. A játékosok fizikai biztonságának figyelemmel kísérése.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nagyon élvezték a játékot. Ügyesen, gyorsan számoltak. A mozdulataik gyorsak, fürgék voltak (testnevelés tagozatos osztály). A szabályok változtatásával, nehezítésével fokozódott a versenyszellem és a hangulat.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Vargáné Szabó Györgyi