JÁTÉKRA FEL!

KAMARÁS IVETT: SZÉKFOGLALÓ – VÍZI KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZÖKKEL

  1. A játék neve, címe: SZÉKFOGLALÓ – VÍZI KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZÖKKEL
  2. A játék pedagógiai célja: figyelemfejlesztés, gyors reagáló képesség fejlesztése, egészséges versenyszellem alakítása, kudarctűrő képesség fejlesztése, mozgásigény kielégítése, téri tájékozódó képesség fejlesztése
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: veszélyek ismertetése
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: gyerekszékek
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: játékok elpakolása a szőnyegről, székek kihelyezése körben
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: a megelőző játékpakolásban vesznek részt a gyerekek
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Rövid beszélgetés a megelőző kirándulásról, ahol a gyerekek megfigyelhették a vízi közlekedési eszközöket. Ezután a játékvezető a következőket mondja: Képzeljétek el, hogy most mi is utazni fogunk a Dunán! Jól figyelj, mert most elmondom, hogy ki, milyen járművel utazik.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek a széken ülnek, a játékvezető a körön kívül körbe jár. Minden gyermek fejét megérinti, és felváltva mondja, hogy ki mivel utazik: hajó – csónak. Ha azt mondom: csónak, akkor azok a gyerekek cserélnek helyet, akik ezt a szót kapták, ha azt mondom: hajó, akkor pedig azok a gyerekek. A Duna szóra minden gyerek helyet cserél. Ha valaki feláll egy székről, akkor oda már csak a következő körben ülhet vissza. Néhányszor így játsszuk, majd mikor mindenki számára egyértelmű a játék, nehezítjük azzal, hogy minden alkalommal egy széket elveszünk. Aki kiesik, a körön kívül elhelyezett székre ül, és szurkoló lesz belőle. A játékot addig játsszuk, míg végül már csak hárman maradnak, a játékot ők nyerik.
  18. A játék lezárása: A játék lezárásaként megtapsoljuk a nyerteseket, és megköszönjük a játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A csoport szóbeli jutalmazása, gratuláció
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék variálása végtelen, az aktuális témához alakítható.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A székek gyors és biztonságos kivétele a körből, a játékszabályok betartásának figyelemmel kísérése, a balesetek megelőzése.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: KAMARÁS IVETT