JÁTÉKRA FEL!

Kádárné Bereczky Mónika: Hook kapitány zsákmánya

  1. A játék neve, címe: Hook kapitány zsákmánya
  2. A játék pedagógiai célja: Pozitív hangulat megteremtése a tanóra elején, motiváció a játék utáni feladatokhoz.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Az egyszerű, ám határozott játékszabályok ismertetése. Figyelem felhívás: tilos a lökdösődés, egymás taszigálása.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: kalózkendő és kincsesláda
  12. Technikai igény: harcias hangulatú zenéhez cd lejátszó vagy laptop
  13. Az előkészítés feladatai: Tanterem előkészítése, padok elpakolása. Meserészlet bejátszása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: mivel kisdiákok vesznek részt a játékban, ezért nem találom túl szerencsésnek ha ők emelgetik-tologatják a padokat. Ezt inkább én végeztem el.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékszabály ismertetése után kiszámolóval kiválasztjuk ki lesz Hook kapitány, aki megkapja a kalózkendőt a fejére. A kincsesláda (doboz) megmutatásra kerül – ezt kell Hook kapitánynak megszereznie – a kalózok kincsét.
  17. A játék menete, játékszabályok: Hook kapitány a kör közepén áll, a többiek: a fiúk Pán Péterek a lányok Csingilingek. Meg kell akadályozniuk, hogy Hook kapitány elhagyja a kört, mindezt úgy, hogy két gyerek elállja az útját. Ha három Pán Péter és Csingiling áll össze, akkor Hook kapitány kiszabadulhat a fogságból és magához ragadja a kalózok kincsét – ezzel legyőzi Pán Pétert és a tündéreket. A kincses dobozt a körön kívül helyezem el jól látható helyre.
  18. A játék lezárása: Mivel várhatóan nagyon „belendülnek” a gyerkőcök szükség lesz egy kis nyugodt zenére, amit, helyet foglalva meghallgatunk. A kellékeket elpakolom: csákó és kard a szekrénybe. A padok hátratolva lesznek és a gyerekek helyet tudnak foglalni.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóbeli dicséret után egy kis jutalom színező a játék tematikáját követve. Kalózos dalra kalóztáncot jártunk. Persze aki nem akart az maradhatott a helyén is. Nem volt kötelező kalóztáncot járni. Voltak gyerekek akik a helyükön is maradtak.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot más kerettörténettel is el lehet játszani. Sárkány és lovagok témakör is nagyon hálás a kicsiknél.
  21. A játékvezető speciális feladatai: a játékszabályok betartatása, ha valamelyik játékosnak támad egy jól beépíthető ötlete, ha megvalósítható a játék úgy folytatódik tovább. Jött olyan ötlet, hogy Hook kapitány jól rázza meg a kincses dobozt ha sikerült megszereznie. Hát a játék így folytatódott tovább, hogy megcsörrent a doboz tartalma.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kádárné Bereczky Mónika