JÁTÉKRA FEL!

Szilágyi Csilla: Király- sárkány- vezér

  1. A játék neve, címe: Király- sárkány- vezér; Sakktallér számolás
  2. A játék pedagógiai célja: ismeretek felelevenítése, verbális kommunikáció fejlesztése, térérzékelés, irányérzékelés, együttműködés fejlesztése, közös játék fontosságának erősítése, fejben számolási képesség fejlesztése 20-as számkörben
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelj a biztonságra! Ne lökd fel a másikat! Legyenek a fiúk udvariasak a lányokkal!
  6. Résztvevők száma: -8,21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Kikészített eszközök: 11 szék kifelé fordítva körben, minden széken 3 tallér lefelé fordítva!
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: a feladatok elmagyarázása; próbajáték;eszközök előkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Motiváció, kerettörténet: a., Újból megérkeztünk Sakkpalotába! Stein király fogad minket palotájában, de ahhoz, hogy bejuthassunk egy sárkányt kell legyőznünk és a királynőt megmenteni. Ha sikeresen teljesítettük a feladatot, megmentjük a palotát és bejuthatunk szerencsésen a palotába. Játékunkat a palota összes lakója figyeli: a király, a vezér, a bástyák, a futók, a huszárok és a gyalogok. Nagy ünnepségre készülnek fogadásunkra. Egy meglepetés játékkal várnak minket a palotában.
  17. A játék menete, játékszabályok: a.,Király- sárkány- vezér Szervezés Alakítsunk ki egy kört! A játék címe: Király- sárkány- vezér A játék hasonló a kő- papír- olló játékhoz, amit ismertek. A célunk, hogy legyőzzük párban egymást. Lehetsz bármelyik szereplő. Először tanuljuk meg utánozni a három szereplő hangját, mozgását! A király legyőzi a sárkányt, ha szembekerülnek harcban. A vezér ellen a sárkány győz, és elrabolja. A vezér a királlyal szemben győztes, mivel elrabolja a király szívét. Álljatok most párba és játszatok meghatározott ideig. Ha tapsolok vége a játéknak! b., Sakktallér számolás A jutalomjáték neve: sakktallércsere. Álljatok a székekkel szembe párban egy fiú egy leány! (Egy pár két leány lesz- szervezése ki melyik irányban induljon el.) Feladatod, hogy felfordítva a sakktallérokat számoljátok meg az értéküket, és az összeget mondjátok egyszerre! Ha mindketten ugyanazt mondjátok, helyes a válasz. Ha nem , akkor számoljátok párban újra! (Vezér:9, bátya:5,futó, huszár:3, gyalog:1) A fiúk az óramutató járásával megegyező irányban mozogjanak, a fiúk az óramutató járásával ellentétes irányban mozogjanak! A taps lesz a jel minden helycserére, addig maradj a széked előtt! Tapsra indul a játék. Ne fordítsd fel addig a tallérokat! Figyelj a biztonságra! Ne lökd fel a másikat! Legyenek a fiúk udvariasak a lányokkal!
  18. A játék lezárása: a., Ellenőrzés Tegye fel a kezét, aki győzött legalább egyszer a társával szemben! b., Ellenőrzés: Tegye fel a kezét, akinek 1 hibája sem volt! Egy hibás….? Ügyesek voltatok!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: a., Értékelés Ügyesek voltatok! Most beléphetünk a palotába. A palota lakói várnak minket egy meglepetés játékkal . b., Értékelés: Hogy tetszett a két játék? Menjetek ki a táblához és álljatok a számotokra szimpatikusabb bástya elé (mosolygós, komor, szomorú arcú)!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szilágyi Csilla