JÁTÉKRA FEL!

Uliján Emina: Osztálycsomó

  1. A játék neve, címe: Osztálycsomó
  2. A játék pedagógiai célja: a játék az együttesség élményét nyújtja és közös erőfeszítést igényel. Közös a problémamegolsás.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: nincs
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: nagyobb térre van szükség, ezért a tanteremben félre kell tolni a székeket és asztalokat
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Félre kell tolni az asztalokat és székeket
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Megkérem a tanulókat, hogy alkossunk egy kört és így fogom elmondani a játék szabályait
  17. A játék menete, játékszabályok: Egy önként jelentkező tanulót kiküldünk a teremből és megkérjük, hogy várakozzon addig, amíg elkészülünk a feladattal. Közlöm vele, hogy amikor kopogunk az ajtón bejöhet. A többi tanulót megkérem, hogy fogják meg egymás kezét és alkossanak egy osztálycsomót. Bújjanak át a kezeik alatt vagy valaki guggoljon le és lépje át a kezét. A lényeg, hogy minél átláthatatlan legyen a csomó. Közlöm a csoporttal, hogy a csomónak legyen két vége, ami szabad, hogy ezzel megkönnyítsem a kibogozó munkáját. De a szabad végek sem legyenek túl feltűnőek. Amikor a csoport elkészült és mozdulatlan behívom a kiküldött tanulót és elmondom a feladatát neki. Az osztályod készített neked egy csomót és az a feladatod, hogy bogozd ki. Emlékeztetlek, hogy a csomónak van két vége is.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, amikor a tanuló kibogozta a csomót
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsértem a tanulókat, hogy ügyesek voltak. Jól megoldották a problémát és megkérdeztem , hogy tetszett nekik a játék?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Minél több tanulót vonunk be a játékba annál fejtörőbb lesz a játék.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A feladata a játékvezetőnek az, hogy figyelje a tanulókat, hogy biztonságosan menjen a játék és esetleg néhány segítő szóval bátorítsa a kibogozót.
  22. Egyéb/megjegyzés: A tanulók elmondása szerint érdekes volt a feladat, amit kaptak és kérték, hogy még egyszer játszuk el, csak most más tanuló legyen a kibogozó.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Uliján Emina