JÁTÉKRA FEL!

Czibula Mariann: Várépítő

  1. A játék neve, címe: Várépítő
  2. A játék pedagógiai célja: Matematika óra eleji tananyagismétlés kötetlen, játékos formában.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: 2-3 méternyi szabad hely biztosítása.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: 1 db dobókocka, 6 db várépítő kocka, 4 db várépítő körkúp
  12. Technikai igény: 1 db iskolapad
  13. Az előkészítés feladatai: A tanterem első két padsorában lévő padokat hátra kell tolni, a szabad teret egy db paddal elválasztani, a kellékeket bekészíteni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A padok elrendezését a diákok is el tudják végezni.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékszabályok ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A diákok két csapatot alkotnak, elhelyezkedve a pad két oldalán. A 6+4 db várépítő elemet a pad közepén elhelyezzük. A dobókockával dob a játékvezető, ha prímszámot dob, akkor az egyik csapat válaszolhat, ha nem prímszámot, akkor a másik csapat válaszolhat. Helyes válasz esetén elvehetnek a várépítő elemekből egyet. A vár akkor teljes, ha 4 db kocka és két kúp alkotja. Mivel nincs elegendő építőelem két teljes vár megépítéséhez, így a játék előrehaladtával a csapatok egymástól is rabolhatnak. Az a csapat győz, akinek először sikerül a várat felépíteni.
  18. A játék lezárása: Két lezárás lehetséges. Egyik lehetőség szerint nincs jutalmazás, a cél a játékos ismétlés, óra bevezetés, a másik lehetőség a győztes csapat érdemjeggyel való jutalmazása.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Esetleges tárgyi tévedések korrigálása a játék után.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: További lehetőségek vannak abban, hogy milyen alapon döntsük el, hogy ki válaszolhat, illetve a kérdéseket mindig frissíteni, tananyaghoz aktualizálni lehet.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Jó kérdések megválasztása.
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Czibula Mariann