JÁTÉKRA FEL!

Páva Anett: Bumm

  1. A játék neve, címe: Bumm
  2. A játék pedagógiai célja: 4. osztályban a szófajok gyakorlása, Figyelem-koncentráció fejlesztése. Játékosan, szinte észrevétlenül gyakorolják be a gyerekek a szavak szófajokba rendezését.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Útban lévő tárgyak félrerakása
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Nincs
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Megfelelő hely kialakítása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ők választják ki, hogy kik lesznek a válaszadók
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Cowboyos keretmese
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek körben állnak, először a játékvezető (cowboy) rálő valakire. Akire rálőttek, az mond egy szót, ebben az esetben főnevet, melléknevet, igét, számnevet, vagy névmást. Miután kimondta, leguggol. A mellette álló két gyermek közül az lesz a következő cowboy, aki először helyesen határozza meg a kimondott szó szófaját. És így tovább. Amennyiben egyszerre mondják ki a szófajt, a guggoló gyerek újabb szót mond.
  18. A játék lezárása: Megkérdezem, hogy kik lehettek cowboyok, és akik nem, azok miért nem kerültek sorra.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szerintem itt maga a játék a jutalom, aki nem lehetett cowboy, az kezdi a következő körben.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Szorzótábla gyakorlása, Sok mindenre lehet még használni, Próbálom ezt a játékot minél több tantárgyhoz beilleszteni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Nagy figyelmet igényel a játékvezetőtől. Figyelni kell, hogy ki volt a gyorsabb, és a megfelelő szófajt mondta-e a gyerek.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Páva Anett