JÁTÉKRA FEL!

Czene Mária: A mi történetünk!

  1. A játék neve, címe: A mi történetünk!
  2. A játék pedagógiai célja: A történetet az együtt cselekvés adja. A feladat rávilágít az egyén és a csoport viszonyára. Mennyire alkalmazkodnak az egyes csoporttagok a többiekhez, a közös történethez. Közös fantáziamunka, élmény és az, hogy a játékosoknak alkalmazkodnia kell a már elkezdett. Különböző képességű gyerekekről beszélünk! Egymás elfogadása a cél! (Másság elfogadása.)
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A baleseti kockázat minimális, de székek pakolásánál oda kell figyelni!
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: –
  12. Technikai igény: Szék minden résztvevő számára.
  13. Az előkészítés feladatai: A teret berendezni a résztvevők székeivel.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Székek közös előkészítése, közösen kimenni a szabadba és kiválasztani a játék helyét.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Közösen kiválasztott helyen mindenki elsőnek elmondja, hogy érzi magát!
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben ülnek. A csoport elé kiáll egy személy és egy rövid jelenetet bemutat egyetlen szó nélkül csupán gesztusok és mozdulatok segítségével. A jelenet egy pontján megáll. A következő csoporttag – a jelenetet folytatja tovább az ő elképzelése alapján. Így megy addig a játék, amíg mindenki sorra nem került. Minden tag tesz egy mozdulatot, cselekvést a történethez. A legvégén mikor már mindenki szerepelt kiáll a kezdő játékos és elmondja mire gondolt a történet elején és mi lett belőle a legvégén!
  18. A játék lezárása: A játék élményéért játszottunk, következmény és versenyhelyzet nélkül! A gyerekek visszajelzéseit és a külső körülmények hatásait figyelembe véve hagytuk abba a játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem minden résztvevőt, megköszöntem a részvételüket. Megkérdeztem, hogyan érezték magukat. Egyöntetűen mondták, hogy jól! Tapasztalataik, hogy nagyon kell figyelmi egymásra, mert csak így érthetjük meg más dolgait, gondjait, érzéseit. A gyerekek nagyon ügyesek voltak! Sokat nevettünk!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: El lehet játszani a mindennapi élet szituációiban pl. orvos, posta, piac, iskola stb.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Elmondtam mi a feladat, majd játszottunk egy próbajátékot. Minél több gyerek kapcsolódott be annál érdekesebben alakult a történet. A feladat rávilágít az egyén és a csoport viszonyára. Mennyire alkalmazkodnak az egyes csoporttagok a többiekhez, a közös történethez..
  22. Egyéb/megjegyzés: A tapasztalatom szerint tetszett a gyerekeknek a játék. Sokat nevettek! Mindenki nagyon aktív volt és nagyon ügyes. Játékosaim értelmi fogyatékkal élő gyerekek. Ezek a szituációs játékok nagyban segítik őket a mindennapi tevékenységükben. A másság elfogadása volt a cél! A gyerekek együtt élménye nagyban hozzájárult a célhoz! Örülök, hogy együtt játszottunk a gyerekekkel!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Czene Mária