JÁTÉKRA FEL!

Kollárné Szűcs Erzsébet: Átkelés a kötélhídon

  1. A játék neve, címe: Átkelés a kötélhídon
  2. A játék pedagógiai célja: Közösségépítés, a csapat összekovácsolása
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Elegendő hely biztosítása, illetve minden közeli bútor félretolása.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Én szigetelő szalagot használtam, de alkalmas lehet egy madzag, vagy ugrókötél. Biztonságosabbnak találtam a szigetelő szalagot, mert kevésbé balesetveszélyes a leragaszthatósága miatt.
  12. Technikai igény: Semmi különleges.
  13. Az előkészítés feladatai: Szabaddá tenni a területet, és leragasztani a szigetelő szalagot a rendelkezésre álló hely közepére.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Szerencsésnek találtam, hogy bevonjam a gyerekeket a teremrendezésbe, ez már egy előkészítő lépése lett a jó játéknak.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Először körben leültünk és kis beszélgetés keretében elmondtam, hogy miről fog szólni ez az együtt töltött idő. Mivel ismerik egymást a gyerekek, bemutatkozniuk nem kellett, de egy kis hangulatfelmérést azért észrevétlenül végeztem. Ezután kértem meg őket a tereprendezésre.
  17. A játék menete, játékszabályok: Elmondtam, hogy a játékban mindenkire szükség lesz, mert kirándulásunk közben eltévedtünk egy varázserdőben. Viszont találtunk egy kötélhidat, így kijuthatunk belőle, de teljesíteni kell hozzá a varázsló által adott utasításokat. ( a varázsló én vagyok ) A gyerekek ráállnak a leragasztott vonalra tetszőleges sorrendben egymás mellé. A varázsló első utasítása, hogy álljanak a gyerekek neveik szerint betűrendben a hídon úgy, hogy senki ne essen le , segíteniük kell egymásnak ebben a műveletben. A cél, hogy helyes legyen a sorrend és mindenki közben a hídon maradjon. Ha sikerült, a második próbatételben születési hónap sorrendjében kell helyet cserélniük ismét az előbbi feltételek szerint. (Segítsék egymást, hogy senki ne essen le ) Ha valaki mégis leesne a hídról, kezdjük a játékot a feladat elejétől. Harmadszorra magasság szerint kell rendeződniük, kezdve a legmagasabb gyermekkel. (A játék több szempont szerint játszható, variálható. pl:ruhák színe szerint állnak be vagy a legalacsonyabb áll elől, születési dátum napjai szerint növekvő- csökkenő sorrendbe rendeződnek stb.)
  18. A játék lezárása: Úgy tűnik, a varázsló által adott minden feladatot sikerült teljesíteni, így átjutottunk a hídon és szerencsésen hazaértünk 🙂
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megtapsoltuk magunkat, külön megdicsértem azokat,akik kiemelkedően segítőek és együttműködőek voltak, de lényegében mindenki aktív volt, láthatóan élvezték a játékot. ( Egy fiú végül nem szeretett volna részt venni, nem erőltettem, megkértem, hogy figyelje velem a játékot.)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: El tudom képzelni, hogy egymás háta mögött állnak fel a vonalon, vagy megfordulhatunk játék közben a másik irányba. Esetleg a rendeződés sorrendje is változhat, valamint kitalálhatunk még érdekes, új rendeződési szempontokat is.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Semmi különleges feladat nincs, a jó légkör megalapozása, az érdeklődés felkeltése a játék iránt és a játék jó hangulatú levezetése.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kollárné Szűcs Erzsébet