JÁTÉKRA FEL!

Juniki Spartakus: „ Piroska és a farkas”

  1. A játék neve, címe: „ Piroska és a farkas”
  2. A játék pedagógiai célja: 1 A hangszerjáték érzeteinek felidézéséhez (bejátszás) használt gyakorlatok sora. 2 Zenei karakterek gyors váltásának képessége. 3 Készségfejlesztés a közös zenéléshez.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Hangszer
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Termet berendezni, hangszert behangolni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Egyéni órákon már ismerkedtünk az elemekkel.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elmagyarázom, hogy ez egy olyan játék amelyben nincsenek vesztesek. A jól ismert gyakorlatokat közös játékká alakítjuk. Piroska elindul a nagymamájához és eközben találkozik állatokkal: szamár, vadkacsák, ciripelő tücskökkel, madarakkal. A második részben megjelenik a farkas és a vadász is. A szereplőket egy- egy rövid karakterisztikus zenei motívummal jelenítjük meg ami egyben egy hangszeres technikai érzetnek felel meg.
  17. A játék menete, játékszabályok: A motívumokat mint egy labdát ritmikusan egymásnak körbe adogatjuk. Gyorsítással és dinamikai ( hangosítás-halkítás) váltásokkal bonyolítjuk. A kő-papír-olló játék módosított Piroska- farkas-vadász változata ( a vadász elolvad Piroska bájos mosolyától). A zenei motívummal párbajozók háttal egymásnak állnak hogy ne lássák egymás kezét. Számolásra "lőnek". Bumm változat: Piroskát, farkast vagy vadászt mond és mutat a körben állóra akinek a megfelelő motívumot kell játszania, a két mellette állónak pedig a megfelelő kíséretet kell hozzá játszania.
  18. A játék lezárása: A játékot akkor zárom le ha már mindenkire sor került és látom az elégedettséget rajta.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Hogy érezted magad, milyen ötleted van?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: A korkülönbség, a rivalizálás kezelése.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Juniki Spartakus