JÁTÉKRA FEL!

Godó Tivadar: A róka és a nyúl

  1. A játék neve, címe: A róka és a nyúl
  2. A játék pedagógiai célja: Nincs pedagógia cél, csak a játék öröméért játszottuk
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Magas
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játék megkezdése előtt, beszéltünk arról, hogy egy fogójáték során, nemcsak az a fontos hogy elkapjuk azt aki üldözőbe veszünk hanem vigyázni kell egymás testi épségére. És mivel lányok is játszanak, rájuk külön figyelemmel kell lenni.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Nincs
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A játéktér kijelőlése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék testnevelés órán, is játszható bemelegítő futás helyett, vagy szabadidő eltöltésére. Fogójátékot a gyerekek szívesen játszanak, külön bevonásra szükség nincs
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Válassz magadnak egy párt! A párok közül én választok egy „rókát”; és egy „nyulat”. A többiek szétszórtan helyezkedjenek el a térben úgy, hogy ügyeljenek arra meg lehessen kerülni őket! ( Erre akkor van szükség ha a játékot teremben játsszuk, mert a gyerekek hajlamosak sarokba vagy fal mellé állni, és ez balesetveszélyes lehet!)
  17. A játék menete, játékszabályok: Van egy rókánk és egy nyulunk. A többiek lesznek a bokrok ahová a nyuszi befuthat. A rókának el kell kapni a nyulat. A nyúl vagy szalad, vagy beugrik egy bokorba! A nyúl úgy ugorhat a bokorba hogy megfogja valamelyikőtök kezét! Akinek a kezét megfogta vele alkotja ezután a bokrot, a másik félből pedig lesz a nyúl. Erősen fogd meg a társad kezét, nehogy ő is elfusson!( nagyon vicces szokott az lenni hogy a gyerekek a játék hevében nem koncentrálnak és a borok mindkét tagja kereket old, és nyúl ott marad egyedül!)
  18. A játék lezárása: A játék alaposan megmozgatja őket,és 5-10 perc után kellőképpen elfáradnak, ezért csak egy sípszóval éleg jelezni a játék végét!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén meg szoktam kérdezni ki volt az akit nem sikerült a rókáknak elkapni. A jutalma egy tűzijáték taps!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha nyúl voltál és megfogott a róka, ha ügyes vagy visszaadhatod neki ismét a fogó szerepét.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék közbeni vitás helyzetek kezelése.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Godó Tivadar