JÁTÉKRA FEL!

Varga Károlyné : Székfoglaló szőnyeggel, más elnevezése Vidám méhecskék

  1. A játék neve, címe: Székfoglaló szőnyeggel, más elnevezése Vidám méhecskék
  2. A játék pedagógiai célja: Szabálytudat erősítése, egymásra való odafigyelés, kudarctűrő képesség erősítése, közös játék öröme.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a gyerekek figyelmét arra, hogy futás közben figyeljenek társaikra, ne lökjék fel egymást.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Méhecskéknek fejdísz, nagyméretű papírvirágok, csengő, manósapka.
  12. Technikai igény: Tornapad a kaptárt jelképezve.
  13. Az előkészítés feladatai: A tornaterem egy kisebb részét paddal elválasztom, a papírvirágokat elhelyezzük a kijelölt részen.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A papírvirágokat egy előző tavaszváró foglalkozáson együtt készítettük el a gyerekekkel. A méhecskés fejdíszeket mindenki fejére külön-külön rámértük.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A kerettörténet indítása: Feltéve a fejdíszeket átvarázsollak benneteket méhecskévé, és elviszlek benneteket tavasztündér virágoskertjébe .
  17. A játék menete, játékszabályok: Tavasztündér virágos kertjében most ti lesztek a méhecskék. A csíkos fejdísszel átvarázsoltalak benneteket méhecskévé. A virágokat elhelyezem a virágoskertbe (szétszórtan a földön). A méhecskék a virágok körül zümmögve repdeshetnek (szaladgálhatnak) és mikor megszólal tavasztündér csengője, akkor mindenkinek rá kell szállnia egy virágra, virágport gyűjteni. Az első játékban mindenkinek lesz virágja, hogy mindenki tudjon gyűjteni egy kis virágport. A második körben, már lesz olyan méhecske, akinek nem jut virág, mivel a Rosszcsont Manó egy virágot elcsen tavasztündér kertjéből. Az a méhecske, amelyiknek nem jut virág, hazarepül a kaptárba (leül a padra) és ott várja a többieket.
  18. A játék lezárása: Az a méhecske lesz a legügyesebb és gyűjti a legtöbb virágport, aki a játék végén is rá tud repülni egy virágra.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztes méhecskét megtapsoljuk, és minden jóllakott (sok virágport gyűjtött) méhecske a jó hangulatú játék jutalmaként, finom szörpöt ihat, enyhítve szomjúságát. A játék végén mindenkit megdicsérek, hogy vigyáztak egymásra, és betartották a játékszabályokat. Megkérdezem a gyerekeket, jól érezték-e magukat a játékban.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot kicsit nehezítve, párosával is eljátsszuk, így nagyon kell figyelniük párjukra is.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelem, hogy betartják-e a játékszabályokat, mennyire fáradnak el, mennyire élvezik, vagy unják a játékot. A rosszcsont manó és a csengetős szerepét többször cseréljük.
  22. Egyéb/megjegyzés: A csoportomba járó, többségében nagycsoportos gyerekeim csillogó szemekkel, felszabadultan és nagyon vidáman vettek részt a játékban. Annak ellenére, hogy kiesős játék, a gyerekek nem vették zokon, hogy a kaptárba kell várakozniuk, sőt buzdították, szurkoltak társaiknak. Sikerélmény volt számukra, hogy a második játékban a legjobb barátjukat választva, közösen küzdhettek. Nagyon jól éreztük magunkat.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Varga Károlyné