JÁTÉKRA FEL!

Török Teréz: Nyuszi csapdában

  1. A játék neve, címe: Nyuszi csapdában
  2. A játék pedagógiai célja: Szoros együttműködés csapatban, labda rövid , gyors passzolása – kézilabda játékban a gyors passzolás előkészítése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: jelzőpóló, labda
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: csapatok alkotása, jelzőpólók kiosztása, 1 labda előkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: csapatok taktikai megbeszélése, mire figyeljenek, passzoljanak egymásank
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Játékfelvezetés, kerettörténet: A rókák vadászatra indulnak. Céljuk: minél több nyulat kidobni/ fogságba ejteni 3 perc alatt. Viszont nagyon okosak a nyuszik, amint már 4-en vannak fogságban (ülnek a padon), egymás hátára állnak és egy nyuszi így ki tud szabadulni, visszaáll a játékba. Sárga jelzőpólósok: rókák, nyuszik a fehérek.
  17. A játék menete, játékszabályok: Nyuszik és rókák egymással szemben félkörben állnak, sípszóra indul a 3 perc. A rókák feladata: bekeríteni a nyuszikat, mihamarabb kidobni őket. Amely rókánál van a labda, ő már nem léphet, csak passzolhatja társának a labdát. Ha kidobtak egy nyuszit, az leül a padra, egymás mellett ülnek olyan sorrendben, ahogy kidobták őket. Nagyon figyelnek, mert mikor már 4-en ülnek, az első kidobott kiszabadul, azaz újra játékba áll, mert okosak, ügyesek, és ki tudnak szabadulni „egymás hátára állva”. Cél: minél több játékos kidobása.
  18. A játék lezárása: 3 perc után sípszóra zárul a játék. Megnézzük mennyi nyuszi ül a padon, mennyi szabadult ki, került vissza a játékba. Ezután cserél a két csapat, majd a két játékkör végén megnézzük, hol került több nyuszi kidobásra.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Játékosok megdicsérése, nagyon szép, pörgős játékot játszottak. Megtanulták a játékból, hogy nagyon kell a csapattársakra figyelni, ugyanakkor a nyuszikra is, hogy éppen merre vannak. Nagyon összpontosítani kell a játékban. de élvezték. További feladatunk: több labdapasszolás csapaton belül
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Variálható a játék, hogy a nyuszik nem tudnak kiszabadulni a fogságból, akkor ülve maradnak a játék végéig, 3 percet, így viszont talán mozgalmasabb volt.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Nagyon kell figyelni arra, hogy a kidobott gyermekek egymás mellé megfelelő kidobási sorrendben üljenek, illetve hogy akinél a labda van, ő nem léphet, csak passzolhatja a labdát, de passzoljon!
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon élvezték a gyerkőcök a játékot. Pedig maga a kidobós nem volt új, de a kerettörténet alapján teljesen új színt kapott. Hihetetlenül feldobta őket, már várják a következő alkalmat, mikor nyuszit üldözhetnek, illetve rókák lehetnek.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Török Teréz