JÁTÉKRA FEL!

Dukai Kunyi Szuzanna: Óz a nagy varázsló birodalmában

  1. A játék neve, címe: Óz a nagy varázsló birodalmában
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködés fejlesztése, kreativitásfejlesztés, kommunikáció -készség fejlesztése, szervezőkészség fejlesztése, problémamegoldás fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: papír, filctoll, csíptető/gémkapocs/bluetech, ejtőernyő, kártyák, ugrálókötél
  12. Technikai igény: szék minden résztvevőnek (habár mással is helyettesíthető)
  13. Az előkészítés feladatai: Az asztalokat és a felesleges székeket a fal mellé húzni, hogy a gyerekeknek legyen elég terük a mozgáshoz. A maradék székeket kör alakban elhelyezni, hogy a gyerekeknek legyen hova ülniük a játék ismertetése alkalmával valamint az azt követő megbeszélések alkalmával. A szükséges kellékeket egy asztalra kikészíteni, hogy könnyen hozzá tudjon mindenki férni. Az ejtőernyőt felakasztani könnyen hozzáférhető helyre.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető elmondja a gyerekeknek a kerettörténetet, ami a következő: Ezennel beléptetek Óz a nagy varázsló országába. Sikeresen eljutottatok ehhez a ponthoz hisz a sárgaköves utat követtétek. Mielőtt azonban találkoznátok a varázslóval, teljesítenetek kell néhány feladatot melyeket személyesen Óz talált ki.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek leülnek a körben elhelyezett székekre. A játékvezető is leül közéjük és elmondja a játékszabályokat: A játékban 6 feladatot kell teljesíteni. A játékvezető hangsúlyozza, hogy csak egyszer fogja ismertetni a szabályokat. Utána csoportként kell megbeszélniük, hogy mit hogyan fognak megoldani, és ha azután is vannak kétségeik valamelyik résszel vagy részekkel kapcsolatban 3-at kérdezhetnek. De azt is csak úgy ha csoportként előtte megbeszélik. Tehát, nincsenek egyéni kérdések, csak csoportként kérdezhetnek. Ha valaki véletlenül megbeszélés nélkül kérdez valamit, elveszítenek egy kérdezési lehetőséget. Ha valaki időközben felkel a székéről, azt a játékvezető úgy értelmezi, hogy készen vannak a megbeszéléssel és a játék kezdetét veszi. A 6 feladatra összesen 10 percnyi idejük van. A feladatok a következők: 1. Hajtogassanak annyi papírrepülőt ahányan vannak. Minden papírrepülőre fel kell kerülnie a nevüknek. A papírrepülőket rögzíteni kell az ejtőernyőre. 2. Legalább 6 gyereknek ugrálóköteleznie kell. Mindenkinek 20x kell átugrania a kötelet. 3. Két pakli kártyából 2 várat kell építeni, úgy hogy egészen addig ne dőljön össze amíg a játék véget nem ér. 4. Rajzoljanak egy portrét az egyik csoporttársukról, úgy hogy hasonlítson is rá. 5. Írjanak egy 8 soros verset amiben szerepelnie kell a rágógumi, bakancs, repülő és sötétség szónak. 6. Egy papírlapra írjanak minél több T-betűre kezdődő szót.
  18. A játék lezárása: A 10 perc leteltével befejeződik a játék, habár ha a játékvezető úgy ítéli meg lehet hosszabbítani ezt az időt a résztvevők tudta nélkül. A játék végeztével a kerettörténettel zárunk: Óz nagyon elégedett a feladatok teljesítésével így most már beléphetnek a kastélyába ahol nagy lakomával várja őket.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékvezető és a gyerekek ismét körbe ülnek. A játékvezetőnél egy plüssállat van, akinél a plüssállat van az beszél, a többiek figyelnek. A játékvezető először megkérdezi, hogy hogy érezték magukat. Utána rátér arra, hogy szerintük sikeresen teljesítették-e a feladatot, majd rákérdez, hogy mit emelnének ki fontos pillanatként a játékból. Végezetül pedig azt, hogy mit csinálnának másképpen ha újrajátszhatnák a játékot.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Rengeteg továbbfejlesztési lehetősége van ennek a játéknak. Kerettörténetet is változtathatunk, korosztálynak megfelelően (űrutazáson vehetnek részt ha teljesítik ezeket a feladatokat, a sivatagban rekedtek és csak úgy juthatnak vízhez ha teljesítik a fáraó feladatait, stb). Hozzáadhatunk és elvehetünk játékokat attól függően, hogy mit szeretnénk fejleszteni (akár logikai játékokat is hozzáadhatunk, rövid verset megtanulni, idegen szavakat, stb) Nehezíteni ill. könnyíteni is lehet a játékokon. Minden a célcsoportunktól függ.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://goo.gl/photos/uUcQ36GXZr8Tb3cG9
  24. A Játékot lejegyezte: Dukai Kunyi Szuzanna