JÁTÉKRA FEL!

Bakné Bajzáth Mária: Aki vitéz fel a lóra!

  1. A játék neve, címe: Aki vitéz fel a lóra!
  2. A játék pedagógiai célja: Identitásérzés, szabálytudat erősítése, Koncentrációs, együttműködési képesség erősítése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a gyerekek figyelmét arra, hogy az utasítások hallatán, az elvégzett feladatok közben figyeljenek egymásra, mozdulataikkal ne zavarják, esetleg ne üssék, lökjék meg egymást.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Nem szükséges
  12. Technikai igény: Teremben kényelmes köralakítás lehetőségének biztosítása.
  13. Az előkészítés feladatai: Terem berendezése, a felesleges asztalok székek elhelyezése a játéktéren kívül.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék kezdete előtt, a gyermekeket, a már szokássá vált körben leültetem a szőnyegre, fogok egy dobot(menetelés-egyenletes lüktetés), feltűzöm a kokárdát, mellyel felkeltem az érdeklődésüket a játékhoz.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Álljunk fel, kört alakítunk, elmondom, hogy én a kör közepén fogok állni, figyeljék utasításaimat.
  17. A játék menete, játékszabályok: Elmondjuk közösen: Sarkady Sándor: Fel című versét, körbe menetelve átéljük a március 15-i megemlékezés hangulatát. Megállunk, kört alakítva, most ti is vitéz huszárok lesztek! Rámutatok egy játékosra- leguggol. Ha azt mondom: Kard, a mellette jobbra és balra álló vitéz huszárok magasra emelik a kardot. Rámutatok egy játékosra-kifordul a körből, ő is lovagol. Ha azt mondom Ló, a mellette jobbra és balra álló vitéz huszárok lovagló mozdulatokat tesznek. Rámutatok egy játékosra-egyet kilép a körből. Ha azt mondom Csákó, a mellette jobbra és balra álló vitéz huszárok, egymás felé fordulnak, magatartásban összeérintik kezüket. Minden játékmozzanatot egyenként játszunk el, mikor megértették a feladatot, már felváltva mondom az utasításokat.
  18. A játék lezárása: A játékot, a gyerekek visszajelzéseit és a körülményeket figyelembe véve én zárom le, következmény és versenyhelyzet nélkül.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A szokásos módon leülünk a szőnyegre körbe, megköszönöm a játékot, és megkérdezem, hogy érezték magukat, mi volt jó-emeljék olyan magasra a kezüket-megakadályozva azt, hogy egymás szavába vágnak (gurítom a labdát).
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A szabadságharc jelképeivel: kokárda, zászló, eszközök bevonásával további játéklehetőség felajánlása.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezetésnél figyelek arra, hogy a szabályokat fokozatosan ismertessem, akkor lépünk tovább, ha már mindenki érti, részt vett, ezután megismertetem a következő szintet.
  22. Egyéb/megjegyzés: A tapasztalat szerint, mint minden játékban, ebben is szívesen részt vesznek, kedvelik, játékos, gondolkodtató, szociális érzelmeik, együttműködési képességük, identitásérzésük, szabálytudatuk, figyelem koncentrációjuk fejlődését biztosítva látom.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Bakné Bajzáth Mária