JÁTÉKRA FEL!

Gáspár Ágnes: Vicces majmok

  1. A játék neve, címe: Vicces majmok
  2. A játék pedagógiai célja: A játékkal az volt a célom,hogy a gyerekek ellazuljanak,a vicces szituációtól jó kedvre derüljenek,az esetleges feszültségek feloldódjanak,érzelmeik kifejeződjenek.Mellesleg ezzel a játékkal fejleszthető a figyelmük, koncentrációjuk, kreativitásuk, ritmusérzékük, gyors reagáló képességük (többek között).
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: békatalp helyes használatának megmutatása, minden zavaró tárgy elpakolása
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: békatalpak,kendő
  12. Technikai igény: csoportszobai asztalok, székek eltolása,szőnyeg megigazítása
  13. Az előkészítés feladatai: játékok elpakolása, cipők levétele,k ellékek előkészítése, felesleges ruhadarab levétele (ne a játék alatt jusson eszébe a gyerekeknek,hogy melegük van)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A békatalpak előszedésével gyakorlatilag mindenkinek felcsillant a szeme, hogy vajon mi is készülődhet itt a csoportszobában. Mi okból hoztam az óvodába békatalpat? Nem egy tipikus ovis tárgy! Nagyon örültek a gyerekek ennek a felkínált játéklehetőségnek.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékot egy gyerek kiválasztásával nyitottam meg. A keretmesém pedig az volt, hogy: Máté,a tengerész elhatározta, hogy most már nem csak az óceán hullámait hódítja meg, hanem a hatalmas nagy dzsungelt is! Elindult vándorútjára. Eleinte nagyon élvezte az egyedüllétet, de egy idő után bosszantó majmok sokasága kezdte követni minden lépését. A mikor megállt, ők is megálltak. Mikor elindult, ők is elindultak. Nem tágítottak mellőle. Elhatározta, hogy megleckézteti és lefárassza őket, hátha akkor nem követik őt! Mikor megállt, felvett egy vicces pózt, vagy grimaszt. Ezt a majmok utánozták. Aki nem tudta lemásolni a moz-dulatait tengerészünknek, az szégyenszemre elkullogott a társait hátrahagyva. Ő már nem jó utánozós majom!
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek körben állnak, egy gyerek áll középen békatalpban és tengerész mintás kendőben, hogy vicces mozdulatokat tudjon kivitelezni. A többiek egymás kezét fogva körbejárnak körülötte az óramutató járásával megegyező irányban erre a mondókára: Máté(középen álló gyerek neve)-nak van hét majma,hét majma; nem ugrálnak, nem beszélnek, csak az arcába néznek, mind így csinálnak!!! Amikor a mondókának vége van, a középen álló gyerek mutat egy vicces pózt, vagy grimaszt; de úgy,hogy közben körbe forog a békatalpakon, mégpedig azért, hogy mindenki lássa a körben. Akinek nem sikerül őt utánoznia, azzal helyet kell cserélnie és ő lesz az újabb Békatalpas Tengerész!
  18. A játék lezárása: Több kör megtétele után a gyerekeket átvezettem egy másik játékba, ami már csoportalakító játék volt (Szobor-találkozás játék). A kis majmocskák megkeresték legjobb barátjukat, átölelték egymást a találkozás örömére,majd szétszéledtek és vidám táncolásba kezdtek. Mikor a zenét megállítottam és azt mondtam, hogy szobor, akkor meg kellett merevedniük, viszont ha azt mondtam, hogy találkozás, akkor meg kellett mindenkinek keresni saját párját, át kellett ölelnie és azt kellett neki mondania, hogy milyen boldog, hogy újra láthatják egymást! Aki nem tud rögtön szoborrá változni, vagy aki nem tud összeölelkezni a párjával (mert az már kiesett),az befejezi a játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyerekek nagyon ügyesek voltak. A játékszabályokat megértették és betartották. A játék befejeztével megdicsértem őket és elmondtam nekik, hogy mit csináltak nagyon ügyesen. Esetleges negatívumot azért nem mondtam, mert nem akartam senkinek sem a kedvét elvenni azzal, hogy azt mondom neki, hogy nem megfelelően játszotta a játékot, nem tartotta be pontosan a játék szabályát, közben pedig ő is élvezte a mókázást. A játék öröméért játszottunk, mindenkinek tetszett, jól éreztük magunkat és ez a lényeg! A játék célja volt az önfeledt szórakozás!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Néha a középen álló gyerek bekiabálhatja azt a mondókába: Így nem csinálnak! Ha a nem szócska ellenére valaki mégis utánozza, ő kerül a kör közepére (Vicces majmok). A második játékot bonyolíthatjuk azzal, hogy nem csak azt mondjuk, hogy szobor; hanem elé tehetjük azt hogy mosolygós/szomorú/mérges/csodálkozó/rémült.A zene megállításával és az utasítás elhangzásával ezt az arckifejezést kell mutatniuk (Szobor-találkozás játék).
  21. A játékvezető speciális feladatai: Mivel itt kisgyerekekről van szó és a játék számukra ismeretlen volt; ezért nem csak játékvezető voltam,hanem a játékosok egyike is.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek rendkívül élvezték a játékot, alig akarták abbahagyni. Kértek,hogy máskor is játszunk ilyen majmos mókázást!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Gáspár Ágnes