JÁTÉKRA FEL!

Lövei- Veress Zsuzsanna: Ketyeg az óra

  1. A játék neve, címe: Ketyeg az óra
  2. A játék pedagógiai célja: A jobb és bal gyakorlása
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a játékosok figyelmét, hogy helyzetváltozáskor (a tik-tak utasítás elhangzásakor ) figyeljenek egymásra.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Kellékre nincs szükség a játék során.
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: Be kell rendezni a helyszínt, hogy ott körben ülve biztonságosan tudjunk játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt nincs szükség a résztvevők bevonására.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elmondom a játékszabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: Leülünk a földre, vagy egy szőnyegre, és kört alakítunk. Én a kör közepéről irányítom a játékot. Kedves Gyerekek! Ketyeg az óra című játékot fogunk játszani. Én leszek az óra mutatója, ti lesztek a számok az óra számlapján. Az óra ketyegését tik-tak utasításokkal fogom utánozni. Ha rámutatok valakire, és azt mondom: tik, akkor a kiválasztottnak meg kell mondania a jobb oldali szomszédja nevét. Ha rámutatok valakire, és a tak szócskát használom, akkor a játékosnak a bal oldali szomszédja nevét kell megmondania. Amikor már jól megy a játék, akkor izgalmassá lehet tenni egy tik-tak bekiabálással, amikor mindenkinek helyet kell cserélnie valakivel. Ha egy játékos elhibázza a válaszát, akkor helyet cserél az óramutatóval.(velem)
  18. A játék lezárása: A cél a jobb és bal gyakorlása. Minél tovább játszanak a résztvevők, annál jobban rögzülnek az irányok.5-10 perc játék után a játékvezető zárja le a játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret, köszönet a részvételért.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékosok dolgát úgy lehet nehezíteni, ha a kettővel, hárommal arrébb ülő szomszéd nevét kell mondani tik vagy tak utasításra.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezetőnek figyelnie kell, hogy a résztvevők helyesen használják-e az irányokat?
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Lövei- Veress Zsuzsanna