JÁTÉKRA FEL!

Sarmon Judit: Cápacsata

  1. A játék neve, címe: Cápacsata
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködés, közösségformálás, feszültség oldása. Egy fárasztó, tanítással teli hét után a gyerekek felrázása.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Egy paraván, lepedő vagy pléd.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A termet átrendezni, székeket, padokat olyan helyre tenni, ahol nincsenek útban. A kelléket beszerezni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A csoport tagjai segítenek a helyszín kialakításában, pakolásban.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A fárasztó hét után mindenkinek jól esik egy kis lazulás. Ezért az utolsó óra zárásaként egy játékkel ismerkedünk meg.
  17. A játék menete, játékszabályok: A cápacsata során 2 csapatot alkotunk, melyek létszáma ugyanannyi. Választok 2 csapatkapitányt, akik a továbbiakban egyesével szólítják csapatukba a játékosokat. A paravánt középre tesszük, mindenki leguggol. 1,2,3 felszólításra mindkét csapatból 1-1 ember feláll és minél gyorsabban a másik nevét mondja. Aki gyorsabb, az az ügyesebb cápa és elrabolhatja a másik csapat cápáját. Az a fél veszít, ahol elfogynak a cápák. Ha van olyan gyerek, aki nem szeretne játszani, azt megkérjük, hogy tartsa a paravánt. Ezáltal valamennyire ő is részese lesz a játéknak.
  18. A játék lezárása: Helyreállítjuk a terem rendjét. Visszarendezzük a székeket, padokat, amennyiben nem a szabadban történt a játék.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megbeszéljük a tapasztalatokat, esetleges vitás helyzeteket. A nyertes fél választhat másik vagy új játékot, akár a jelenlegi akár a következő alkalomra.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékosok felváltva bukkannak fel és valamit mutatnak, arccal, mimikával, karral stb. A másik csapatnak ki kell találni. Ha nem sikerül, akkor életet veszt- és egy játékost a másik félnek ad át.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Vitás helyzetek azonnali feloldása, számolás, a felbukkanó cápajátékosok kiválasztása.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Sarmon Judit