JÁTÉKRA FEL!

Bacsó Ilona: Szabadulj ki királylány/királyfi!

  1. A játék neve, címe: Szabadulj ki királylány/királyfi!
  2. A játék pedagógiai célja: A diákok megismerjék egymás arcvonásait ill. közelebb kerüljenek egymáshoz. A metakommunikáció tanítása során is hasznos lehet ez a játék, a tekintet fontos szerepének hangsúlyozására.
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs szükség biztonsági intézkedésekre.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Alapvetően nincs, de kedvesebbé tehető egy papírkorona használatával, ill. a királylány és a kedves kapuőrök kiválasztásához használhatunk kártyákat.
  12. Technikai igény: Megfelelő fény, félhomályban, ill. sötétben nem játszható.
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín (szabad terület) biztosítása, hogy ott kényelmesen elhelyezkedhessenek a szereplők.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A szabad terület biztosításában segíthetnek.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék ismertetése, a királylány/királyfi kiválasztása. A résztvevők kártyát húznak, akinek a koronás kártya jut, az lesz a királylány.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak. A játékvezető elmondja, hogy a királylányt rabságban tartja a szörnyű hétfejű sárkány. A várőrök szigorúak. Viszont van két őr, aki megszánja a királylányt és segíteni szeretne a szabadulásban. A mogorva várőrök tekintete szigorú, a segítőké kedves. Fontos, hogy az őrök semmilyen más eszközzel nem jelezhetik hovatartozásukat. Nem beszélhetnek, nem mosolyoghatnak, stb. Kizárólag a tekintetük árulhatja el a királylánynak, hogy hol találja a titkos kaput, ami a szabadsághoz vezet. Ezután a királylány távozik a teremből, vagy bekötjük a szemét. A többi játékos ismét kártyát húz, ezzel választjuk ki a kedves őröket. A királylány belép a körbe, és körbe sétálva próbálja kiválasztani a kedves őröket. Háromszor próbálkozhat kiszabadulni a titkos kapun a két játékos vállának megérintésével.
  18. A játék lezárása: Ha nem nyílik a kapu a harmadik próbálkozás után sem, akkor a királylány örökre rab marad. Ekkor új játékot indíthatunk. Ha kinyílik a kapu, akkor a királylány kiszabadult. Ez esetben is új játékot indíthatunk.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megköszönöm a játékot, megdicsérem a játékosokat. Megkérdezem, hogyan érezték magukat játék közben. Megbeszéljük, hogy mi lehet az oka, hogy a királylány nem találta vagy nehezen találta meg a kaput.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Három királylány van, és amelyikük előbb megtalálja a kaput, megnyerte a játékot.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető ügyel a vár rendjére. Figyelmezteti a játékosokat, ha a játék túlságosan önfeledtté válik (nevetgélés), hiszen így a játék elveszíti eredeti célját.
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bacsó Ilona