JÁTÉKRA FEL!

Bognár Zsolt: Mr Dangerous

  1. A játék neve, címe: Mr Dangerous
  2. A játék pedagógiai célja: A tanóra keretein belüli játékos foglalkozás Közös történet szövögetése mondatról-mondatra angol nyelven, jelen időben
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Elsötétített osztályterem, Székek, egy rosszarcú negatív hős játékfigura -„a veszélyes harmadik személy”
  12. Technikai igény: E-tábla, 2 laptop
  13. Az előkészítés feladatai: 1. sejtelmesen elsötétített osztályterem, a táblán (segítségképpen) egy tipikus horror történet kulcsszavai világítanak 2. tizenkét nyolcadikos körben elhelyezett székeken ül, hátratett kézzel 3. hat tanuló (2×3-as csoportban jegyzetel, A csapat + B csapat) 4. technikai személyzet (1 időmérő, 1 segéd játékvezető, 1 fényképész)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A résztvevők segédkeznek az előkészületekben
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető fölolvassa az előre megírt kezdést, majd tetszőlegesen az egyik játékos kezébe nyomja „Mr Dangerous”-t, ezzel elindítva a játékot
  17. A játék menete, játékszabályok: – a kiválasztott játékosnak egy perc áll rendelkezésére, hogy folytassa a történetet egy saját mondattal, a táblán levő segítséggel vagy anélkül. A két 3-fős csapat ezt írásban rögzíti – mondata elhangzása után a játékos hátrateszi a kezét és tetszőleges irányba továbbítja Mr Dangerous-t a mellette ülőnek, aki ugyanígy tesz és a figura körbejár a kezeken, míg el nem hangzik a STOP felszólítás a segéd játékvezető ajkáról – ekkor az A csapat egyik tagja újra fölolvassa a bevezetőt és azokat a mondatokat, melyeket a körben ülő játékosok addig alkottak – akinek a STOP elhangzásakor a kezében volt a figura folytatja a történetet az első játékoshoz hasonlóan
  18. A játék lezárása: – a játék kb. 15 mondat megalkotása után azzal ér véget, hogy az írnokok fölolvassák a kész történetet
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Egy-egy sikeresebb történet megjelenhet az iskolaújság angol nyelvű rovatában
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kellő módosításokkal más angol csoportjaimban is alkalmazni fogom az ötletet (a 6.-osokkal már ki is próbáltam, ahol szintén sikert aratott)
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék elindítása, koordinálása
  22. Egyéb/megjegyzés: Angolórán mindig elhangzik, hogy JÁTSSZUNK!!! Kicsit tanácstalan vagyok ilyenkor, aztán több-kevesebb sikerrel játszunk valamit. A gyerekek mindig segítenek a játék vezetésében és alakításában. Ennél fogva különösen nagy örömmel tölt el, hogy használható ötleteket, segítséget és nem utolsó sorban ihletet kaptam ennek megvalósításához. A játék kipróbálására 2017-03-07-én került sor. A foglalkozást sikeresnek érzem, úgy gondolom elérte célját, mert jó hangulatban telt, a tanulók jól fogadták az ötletet, vevők voltak a humoros-félelmetes történet megalkotására.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bognár Zsolt