JÁTÉKRA FEL!

Eckhart Odett: Gyorsposta

  1. A játék neve, címe: Gyorsposta
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők előző nyelvi órákon átvett szókincsének gyakorlása, ellenőrzése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a játékosok figyelmét, hogy vigyázzanak a másikra, mikor a plüssért nyúlnak, nehogy megüssék vagy megkarmolják egymást.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: egy plüss játék, szókincskártyák magyarul
  12. Technikai igény: annyi szék ahány játékos, 2 kisasztal vagy 2 iskolai pad
  13. Az előkészítés feladatai: Kis kártyákra felírni magyarul a gyakorolni kívánt szókincset. A teremben a székeket úgy elhelyezni, hogy a két csapat egymással szemben, a csapattársak pedig egymás mellett üljenek a padok pedik az első és az utolsó pár előtt legyenek.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: : A résztvevők segíthetnek a székek és a padok elrendezésében.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető ossza két csapartra és ültesse le a játékosokat, helyezze el a plüsst a hátsó asztalon, készítse elő a szókincskártyákat. Ismertesse a játékszabályokat!
  17. A játék menete, játékszabályok: : A játékosokat két csapatra osztod. A játékosok úgy üljenek le, hogy a két csapat tagjai egymással szemben üljenek és fogják meg csapattársaik kezét. Az csapatok közül az első két játékos figyel nagyon, ő eléjük a padra a játékvezető leteszi az első szókártyát. A kártyára magyarul van ráírva a gyakorolni kívánt idegennyelvi szó. Ha a játékos tudja a szó jelentését, anélkül, hogy kimondaná, minél hamarabb meg kell szorítania a társa kezét. A többi csapattag feladata ilyenkor az, hogy ezt a kézszorítást továbbadja. Az utolsó játékos feladata az, hogy amikor megszorítják az ő kezét, magához ragadja a plüsst. Ilyenkor ennek a csapatnak az első játékosa mondhatja ki a szó jelentését. Ha helyes a szó, akkor a csapat megkapja a szókártyát, ha nem, akkor ha van már megszerzett szókártyájuk, akkor elveszünk tőlük egyet és a másik csapat kap egy lehetőséget, hogy elmondja a szó jelentését. Ha az a megfejtés helyes, akkor ők kapják a pontot, ha nem akkor a kártya a játékvezetőnél marad. A következő körben, aki első volt, most utolsó lesz és mindenki előrébb ül eggyel.
  18. A játék lezárása: A játékot legalább addig folytatjuk, amíg az összes játékos legalább egyszer sorra nem kerül vagy ha van idő, akkor addíg míg az összes gyakorolni kívánt szókincskártyát fel nem használtuk.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A nyertes csapatot megdícsérem, a vesztes csapatot pedig bátorítom, hogy legközelebb biztos nekik is sekerülni fog. Esetleg lehet őket piros ponttal is jutalmazni. ☺
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot lehetne még úgy is játszani, hogy a kézszorítás helyett a játékosok egymás fülébe súgják a megoldást s a végén azé lesz a pont, aki megszerezte a plüsst és helyes volt a megoldás is.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemes egy próbakört tartani az elején, hogy mindenki számára jól érthető legyen a feladat, valamint a játék előtt felhívni a figyelmüket arra is hogy miközben helyet váltanak figyeljenek oda magukra és egymásra is.
  22. Egyéb/megjegyzés: Tetszett a játékosoknak a játék, s már többször kérték, hogy játszuk újra.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 

A Játékot lejegyezte: Eckhart Odett