- A játék neve, címe: Gyorsposta
- A játék pedagógiai célja: A résztvevők előző nyelvi órákon átvett szókincsének gyakorlása, ellenőrzése.
- A játék jellege: Egyéb
- A baleseti kockázat szintje: Alacsony
- Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a játékosok figyelmét, hogy vigyázzanak a másikra, mikor a plüssért nyúlnak, nehogy megüssék vagy megkarmolják egymást.
- Résztvevők száma: 8-14
- Résztvevők életkora: 7+
- Játékidő: 5-10 perc
- Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
- Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
- Kellékigény: egy plüss játék, szókincskártyák magyarul
- Technikai igény: annyi szék ahány játékos, 2 kisasztal vagy 2 iskolai pad
- Az előkészítés feladatai: Kis kártyákra felírni magyarul a gyakorolni kívánt szókincset. A teremben a székeket úgy elhelyezni, hogy a két csapat egymással szemben, a csapattársak pedig egymás mellett üljenek a padok pedik az első és az utolsó pár előtt legyenek.
- Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
- A résztvevők bevonásának lehetőségei: : A résztvevők segíthetnek a székek és a padok elrendezésében.
- A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető ossza két csapartra és ültesse le a játékosokat, helyezze el a plüsst a hátsó asztalon, készítse elő a szókincskártyákat. Ismertesse a játékszabályokat!
- A játék menete, játékszabályok: : A játékosokat két csapatra osztod. A játékosok úgy üljenek le, hogy a két csapat tagjai egymással szemben üljenek és fogják meg csapattársaik kezét. Az csapatok közül az első két játékos figyel nagyon, ő eléjük a padra a játékvezető leteszi az első szókártyát. A kártyára magyarul van ráírva a gyakorolni kívánt idegennyelvi szó. Ha a játékos tudja a szó jelentését, anélkül, hogy kimondaná, minél hamarabb meg kell szorítania a társa kezét. A többi csapattag feladata ilyenkor az, hogy ezt a kézszorítást továbbadja. Az utolsó játékos feladata az, hogy amikor megszorítják az ő kezét, magához ragadja a plüsst. Ilyenkor ennek a csapatnak az első játékosa mondhatja ki a szó jelentését. Ha helyes a szó, akkor a csapat megkapja a szókártyát, ha nem, akkor ha van már megszerzett szókártyájuk, akkor elveszünk tőlük egyet és a másik csapat kap egy lehetőséget, hogy elmondja a szó jelentését. Ha az a megfejtés helyes, akkor ők kapják a pontot, ha nem akkor a kártya a játékvezetőnél marad. A következő körben, aki első volt, most utolsó lesz és mindenki előrébb ül eggyel.
- A játék lezárása: A játékot legalább addig folytatjuk, amíg az összes játékos legalább egyszer sorra nem kerül vagy ha van idő, akkor addíg míg az összes gyakorolni kívánt szókincskártyát fel nem használtuk.
- Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A nyertes csapatot megdícsérem, a vesztes csapatot pedig bátorítom, hogy legközelebb biztos nekik is sekerülni fog. Esetleg lehet őket piros ponttal is jutalmazni.
- Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot lehetne még úgy is játszani, hogy a kézszorítás helyett a játékosok egymás fülébe súgják a megoldást s a végén azé lesz a pont, aki megszerezte a plüsst és helyes volt a megoldás is.
- A játékvezető speciális feladatai: Érdemes egy próbakört tartani az elején, hogy mindenki számára jól érthető legyen a feladat, valamint a játék előtt felhívni a figyelmüket arra is hogy miközben helyet váltanak figyeljenek oda magukra és egymásra is.
- Egyéb/megjegyzés: Tetszett a játékosoknak a játék, s már többször kérték, hogy játszuk újra.
- A foglalkozásról készült fotó/videó:
A Játékot lejegyezte: Eckhart Odett